Jump to content
Annons

Visuella effekter för "musikvideo"


foffe87

Recommended Posts

Jag undrar om någon har bra tips på program för att lägga lite visuella effekter om man för "musikvideo" men bara vill ha nåt enkelt som typ de man kan få i itunes eller media player. Har sett att de är många låtar på youtube som har massa olika grejer, men aldrig sett nåt program för att skapa detta.

Det jag googlat mig till som lösning är bara att spela in skärmen när typ itunes skapar liknande. Men det borde finnas roligare lösning med nåt billigt program? Någon som har erfarenhet av detta? Kör med OS X.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har kollat på olika appar som kan ta bilder och filmer lägga till effekter och synka till musik. Osäker om det är något sådant du är ute efter. Om det är det, kolla in webbsidan animoto och iPhone appen drop n roll. Finns också en iPhone app för att göra lyrics videor, men den är lite strulig att annda, lyric video heter den.

Ps: så blev lyric videon när jag testade

Dessutom finns programmet windows media maker som är gratis. Effekterna i det programmet kändes sådär, men som enkelt verktyg för att redigera i hop videor tycker jag att det var utmärkt. Mac har ju iMovie men det blev jag galen av när jag försökte använda.

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade precis på detta; finns det något videoprogram som man kan mata in bpm för att lättare synca videoklipp?

De exemplen jag nämnde animoto och drop n roll, analyserar ljudet och synkar till det taktmässigt och lägger på effekter efter ett tema man valt. Motsvarar självklart inte vanliga videoprogram på något sätt, allt går efter den mallar man kan välja bland, glorifierade bildspel kan man säga.. I gengäld är de mycket enkla att använda.

Annars, GarageBand, går det inte att lägga in bild där också? Eller har jag drömt detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något videoprogram som man kan mata in bpm för att lättare synca videoklipp?

Finns säkert enklare program som kan det som ovanstående nämnde ,

Men om du ska göra en riktig video är det viktigt att tänka på att ha en Inräkning ( Tex 8 virvel slag ) när du spelar in videon.

I redigeringen hjälper det att bounca ut ett spår lika långt som låten men enbart med en kick eller snare på varje takt , för att visuellt se var varje takt sitter så att man kan klippa emot den.

Om man vill synca säg 10 olika tagningar av tex vers 1 som man filmat kan Final Cut X göra det automatiskt eller så kan man använda en plugin som heter Pluraleyes.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...