Thulesius Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 jagfunderar på att køpa ett sådant. har den några tele in/utgångar? dom jag ser på bilder ser inte ut som tele. och om det inte ær tele vad ær det då? hur spelar men in med dom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
browno Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 det är rca ingångar, man pillar in en phonokabel och drar skiten till mixer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thulesius Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 ROOKie ... vad ær phono kablar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
browno Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 såna små gulliga som passar in perfekt i ljudkortet. auxkabel/rcakabel har jag också hört dem kallas... Finns hos din musikhandlare eller hos den sliskiga skåningen på expert i huddinge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thulesius Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 så om jag inførskaffar mig ett sådant kort blir jag tvungen att skaffa mixer? eller finns det rca ena ænden och tele eller xrl i den andra. ps har en preamp med tele/xrl in /utgångar Link to comment Share on other sites More sharing options...
browno Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Jo det går till preampen du slipper tjacka mixer. Jag fick jaga 2x rca till 2x tele ett tag innan jag hittade... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thulesius Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 men hur mycket kostar sådana kablar.. kanske lønar sig att lægga på nårra hundra och få et e-mu lr m-audio med tele och lite annatsåt o gott Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztevie Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Jamen, det finns ju såna där Adapter RCA Hona - Tele Hane...? Tex en bit ner på Denna Sida 30 spänn eller nåt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazzman Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 (edited) ..eller för 20 spänn hos clas ohlson Edited March 25, 2005 by Jazzman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thulesius Posted March 30, 2005 Author Share Posted March 30, 2005 Tappar man inte ljudkvalitet med en rca till tele?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
strumpan_metal Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 för att slänga in en liten kortisfråga här när ni nu ändå diskuterar just Audiophile-kortet. Jag har en fundering på om det går att spela in de båda ingångarna som monospår istället för ett stereospår, att man kan få dem på separata kanaler i Cubase VST 5.0. Det skulle vara ganska bra om man kunde göra på det här sättet och då ha möjligheten att kunna hålla isär två mickupptagningar från exempelvis en stärkare. Svar någon? Mvh /Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaggenau Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 ja det går!!! precis som det gör på vanligt soundblaster kort. Japan kontakt är annars ett fint namn på rca kontakterna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts