Shifter Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 LÅTNAMN: Psycho Man ARTIST/GRUPP: Shaven GENRE: EBM LÅTLÄNGD: 4:40 KOMPOSITÖR: Jimmy Svensson PRODUCENT: Jimmy Svensson EV. MEDVERKANDE: Fredrik Lindquist INSPELNINGSÅR: 2003 FORMAT: MP3 STORLEK: 6.4 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Psycho Man
AndyPandy Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 Nej, nej, nej, nej, nej! Gör om, gör rätt! Inget cirkus-ebm, snälla!
Sonnert Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 hmm konstig låt måste jag säga. refrängen på 1:33 är det som jag tycker att ni ska ta fasta på, jag började nicka på huvudet i takt då jag skulle vilja att ni gör om låten helt och hållet. verför inte testa att göra en body-version i DAF-anda, med ofiltrad sång. Ny låt. Nya ljud. Men behåll refrängens härligt marcherande sound.
Lindeberg Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 Nej, nej, nej, nej, nej! Gör om, gör rätt! Inget cirkus-ebm, snälla! Ge gärna Shifter förslag på hur han ska göra istället!
AndyPandy Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 (edited) Ge gärna Shifter förslag på hur han ska göra istället! Ok. Att blanda göra tramstivolimusik i EBM-tappning är dömt att misslyckas. Tag bort alla vevpositivslingor och ... och ... ähh, jag vet inte. Shifter har ju presterat andra låtar som har varit bra ("Play our game"), gör om samma sak här. Den här diskussionen har varit uppe förr, och jag vidhåller samma åsikt som jag hade då: på skoj-musik är aldrig rolig, precis som en "rolig historia" sällan är rolig. Edited March 27, 2005 by AndyPandy
Recommended Posts