Jump to content
Sign in to follow this  
gusgun

Betala för gammalt?

Recommended Posts

Ett ögonblick redaktör'n, nya Studio(nr8-2013) damp precis ner i brevlådan och visar sig innehålla enbart gamla artiklar i en så kallad "återblick"??? En fråga man ställer sig är om jag betalar för dessa repriser med min prenumeration, för jag har ju faktiskt redan betalat en gång för att läsa dem? Om detta nr går utanpå de jag betalat för i min prenumeration må det vara hänt annars tycker jag att det är riktigt lågt. MVH/Pelle

• Gilla 2

Medhåll !! Ett riktigt skitnummer, har läst allt förut och inga tester ?? Uruselt och borde läggas som specialnummer utanför ordinarie.. :angry: Sopnedkastet nästa...

Edited by uriah

Ett ögonblick redaktör'n, nya Studio(nr8-2013) damp precis ner i brevlådan och visar sig innehålla enbart gamla artiklar i en så kallad "återblick"??? En fråga man ställer sig är om jag betalar för dessa repriser med min prenumeration, för jag har ju faktiskt redan betalat en gång för att läsa dem? Om detta nr går utanpå de jag betalat för i min prenumeration må det vara hänt annars tycker jag att det är riktigt lågt. MVH/Pelle

Word!

Det är många prenumeranter som inte har läst alla tidigare utgåvor och uppskattar detta.

• Gilla 1

Det är många prenumeranter som inte har läst alla tidigare utgåvor och uppskattar detta.

En på tusen ??? <_<

Det är som på teve. Man sänder repriser för att det inte finns något annat att sända.. :D

• Gilla 1

Hade de firat sina 10år och varit snälla mot sina prenumeranter kunde de släppt de artiklarna i en extra tidning man fick gratis med månadens nummer. Drar mig till minnes att de släppte någon annan special utgåva för några år sedan med bara gamla artiklar , då blev jag själv riktigt irriterad.

Studio 8 2013 borde vara en bilaga istället för ordinarie nummer. Papperinsamlingen nästa!!

Jag förstår varför dem gör det. Precis som någon sa, det är som TV.. repriser. MEN, jag tycker att om redaktionen (eller delar utav den) går på semester, så kan man helt enkelt hoppa över att skicka ut något helt och hållet, skära ner lite på kostnaden för premunater och bara skriva "trevlig sommar, syns i blablalba" i nummret innan :) Spara papper OCH gör brevbärarens väska lättare. Vilket kan behövas i denna sommarvärme. Kram.

• Gilla 1

BUMP!!

Jag skulle hemskt gärna vilja ha en förklaring av någon ansvarig.

Eller kommer den riktiga tidningen snart ??

Var glad över att ni inte fick armen avsågad i stället och tacka den heliga guldpengen!

Jag har full förståelse för att ni som redan läst alla artiklar inte uppskattade nummer 8. Förhoppningen var att det skulle uppskattas desto mer av de läsare som inte varit med från starten. Jag kan dock lova att det här var en engångsföreteelse, vi fyller bara tio år en gång. Alternativet var dessutom att inte ge ut något nummer i juli överhuvudtaget eftersom vi vill ha lite semester. Nu är vi tillbaka och håller precis på att göra klart nummer 9, som kommer att bli riktigt bra, och inte innehålla några favoriter i repris, lovar!

/Mats

• Gilla 1

Jag fattar nu att det var en jubileumstidning, då borde man ju VERKLIGEN ha förståelse! Om man går på en Metallica-konsert, och deras Master of puppets firar 20 år, så blir man ju inte grinig för att de spelar samma låtar som man redan hört och betalat för eller hur? ;) Jag backar Mats_S till 100%. Jag tycker inte att man ska vara grinig och säga "att man betalat för ingenting". Det är ett jubileumsnummer! Det bästa från förr.

Tyvärr så är jag böjd att hålla med om att senaste numret (jubileumsnumret ) var en stor besvikelse i sommarvärmen. Som en prenumerant sedan en bra tid tillbaka och lösnummersköpare, så hade jag redan läst och betalt för säkert 95% av det numret.

Man fick inget att läsa!!

- Borde gets ut som en bilaga istället.

- Eller vara en PDF som er " Vintage" utgåva.

Det tråkiga i sången är att Studio gjorde exakt lika dant förra året med en "Mobilinspelnings Special" som bara bestod av gamla artiklar det med. Vissa så sena som bara ett eller två nummer bort.

Det tråkiga var att några delar av det "gamla" materialet inte hade blivit uppdaterat med ny info så att de stämde.

Den utgåvan borde också ha varit en bilaga.

Varför betala för en tidning med material från de senaste 8 numren??!!??

Jag ringde till redaktionen efter det numret 2012, men ingen villa tala med mig, ta emot meddelande eller återkomma i ärendet.

Tråkigt!

Mellow Boy: det låter jättemärkligt att ingen återkom till dig, jag svarar garanterat på alla läsarmejl (så fort som möjligt) och telefonsamtal och vill gärna att ni är så uppriktiga som det bara går i er kritik, positiv såväl som negativ. Kan lova att det var en engångsföreteelse!

För övrigt sparar vi alla synpunkter som kommer in till oss på Studio och följer upp dem med jämna mellanrum.

/Mats

Om man går på en Metallica-konsert, och deras Master of puppets firar 20 år, så blir man ju inte grinig för att de spelar samma låtar som man redan hört och betalat för eller hur? .

nä men om dom sätter på en cd med master of puppets kanske du blir lite grinig iaf

Har läst alla nummer förut och blev först besviken men sen var det rätt trevligt att läsa ändå då jag har lite dåligt minne. Dock gillar jag inte live delen och programtipsen i tidningen och tycker de borde bytas ut mot oldschool och vintage. Gärna lite test av gamla 90tals romplers då de är mina favoriter. E-mu, korg, roland m.m godbitar :)

Jag förstår fortfarande inte riktigt. Är det ett extra-nummer? Jag betalar för antal nummer och det spelar ingen större roll om det kommer i juli eller till hösten. Semestern arbetar man väll in under resten av året och bekostas med sina egna pengar, inte prenumeranternas. Kul om industrin tog betalt för tjänster dom inte utför under semestern.

Till att börja med: vi kommer inte att göra något liknande igen. Vi lyssnar på er och har lärt oss en läxa.

Vi vill givetvis inte att någon prenumerant ska känna sig lurad. Om du är missnöjd med nummer 8 så är det bara att skicka ett mejl till andreas@studio.se med ditt kundnummer, så förlänger han din prenumeration.

/Mats

Tack Mats, det var det jag ville höra! Ska genast skicka ett mail till Andreas.