Jump to content
Annons

Köpa eligtarr (nybörjare) - Vilken av dessa ska jag välja?


SjuSortersApa

Recommended Posts

Hej!

Jag har tänkt lära mig spela elgitarr och ska därför införskaffa en sådan. Eftersom jag är småbarnspappa så har jag varken speciellt mycket tid eller pengar att lägga på detta, utan har mest tänkt att det får ta den tid det tar att lära sig. Vill därför köpa billigast möjliga elgitarr (som ändå funkar och inte kommer hämma mig i lärandet).

Jag har kikat runt en del på hemsidor efter butiker i Göteborg (där jag bor) och har hittat följande billiga elgitarrer som jag är intresserad av:

Tenson California ST One - 749 SEK

J&D Brothers YC-EG3 - 800 SEK

Elgitarr Squier Bullet Special-RW - 1049 SEK

Vill helst inte lägga mer än tusenlappen, så vilken av dessa anser ni är bäst att köpa eller är de alla rena skräpet? Själv lutar jag mest åt J&D-gitarren i nuläget... tacksam för all input!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj vilka snabba svar! Kanske ska rikta in mig på Squire då. Det är väl Fender som gör dem också och även om jag är nybörjare så vet jag ju att det är ett välrenommerat märke...

Jag känner lite som SadamJR skrev, att jag är rädd att bli lite lurad på beg-marknaden eller att jag missar något uppenbart fel eller liknande.

Tack för svaren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lite svårt att köpa begagnat när man är nybörjare, om man inte har en bra rådgivare. Man kan bli blåst oxå.

Jo, så är det. Är själv inte så pigg på att köpa beggat men hade jag haft ont om pengar hade jag tagit risken. Finns nog inte mycket man kan fuska med i de prisklasserna. Sedan kan man ju alltid köpa beg genom affär; då borde man inte bli (så) lurad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...