Jump to content
Annons

Vad händer om man råkar göra samma melodi/slinga som någon annan, helt omedvetet?


UncleOppa

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

kom igen nu valle

skriv lite matnytta i lite andra trådar istället för att fortsätta käbbla om ingenting i en å samma hela tiden

hur ofta man byter bassträngar tex är en het fråga 😉

Nä då är det bättre att Valle skapar en tråd om hur ofta man byter åsikter istället. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

kom igen nu valle

skriv lite matnytta i lite andra trådar istället för att fortsätta käbbla om ingenting i en å samma hela tiden

hur ofta man byter bassträngar tex är en het fråga 😉

Ska fundera på det. Fast, betyder det att du äntligen har fattat mitt Stålmannen-exempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvalitén på

Och då har du kommit för att rädda mig?

Kvalitén på dina inlägg har verkligen sjunkit med tiden.... finns liksom ingen mening med dem. De har t o m passerat stadiet "totalt meningslöst". Egentligen synd för du verkar ju besitta god kunskap på området, precis som en del andra på forumet. Men men, framöver skall jag försöka undvika trådar där du figurerar. Om det nu finns någon.... Livet är för kort för att kastas bort på sånt här skit. Skall ta tag i musikskapande istället. Föreslår att du gör desamma. Du verkar bitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvalitén på dina inlägg har verkligen sjunkit med tiden....

Usch ja, jag vet! Särskilt de senaste i den här tråden. Ska försöka skärpa till mig för att vinna tillbaka ditt förtroende.

Skall ta tag i musikskapande istället. Föreslår att du gör desamma. Du verkar bitter.

Heh 😄 ... Du tycker att jag har "skapat" för lite musik på det här forumet? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hört nån låt som liknar den här (improviserad text och musik dock en omtagning på sången) 😛

http://www.youtube.com/watch?v=dC3EIHVK6ws

No offense, men det här kanske är en anledning så god som någon att försöka stjäla lite mer från annan musik? 😉

Fast nog kändes en del av ackorden/ackordföljderna ganska bekanta? Och visst går låten i något sådan där jämn 4/4 takt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe jo har blivit lite bättre låtskrivare (bara lite) sen -98 dock 😛 låten är G F C med ett D på slutet. Melodin är dock inte av kategorin standard om det ens är en. Lite mer åt rap hållet kanske 😛

Finns en cover på den som jag tycker är bättre än orginalet och går i 2takt istället för 4/4.

Bästa punkbandet Dh Pamoash har gjort den

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...