Jump to content
Annons

Behringer T1953 Preamp


Recommended Posts

Halloj

Blev sugen på en Behringer preamp, av modellen T1953, till min lilla hemmastudio.

Hittat en sådan som säljs för 1000:- (bvsa) och vänder mig till er och hoppas att ni som har mer erfarenhet eller hört något om denna kan dela med sig om tankar osv.

Tacksam för minsta lilla.

Med vänlig hälsning, Samuel

behringer-tube-ultragain-t1953-449712.jpg

Redigerat av Samuel Holmgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig provat just den produkten men jag är övertygad om att den gör det den är ämnad till även om Behringer har oförtjänt dåligt rykte.

Tyvärr sitter det mycket skit bakom spakarna när produkter blir billiga.

Okej, jo Behringer brukar man själv inte föredra oavsett om det är gitarreffekter eller högtalare osv, och man bryr sig inte ens om att testa... Fast folk menar också på att Behringer produkter oftast är bra för de pris som de ligger på, och blev intresserad av denna mest pga utseendet, fast vill helst att den också fungerar bra så man inte drar på sig något man ej kommer att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utseendet torde vara det sista man tänker på när det ev. skall inköpas något i ljudväg.

Absolut, det var det jag försökte påpeka, priset i sig hade fått mig avskräckt och sen att det var en Behringer, men denna såg rejäl ut så den fick min uppmärksamhet. Jag har försökt att finna information om denna, men på de sidor jag besökt ter sig åsikterna bestå av just förhatet emot Behringer och lite om funktionen. När det väl talades om prestandan var åsikterna väldigt spridda, vissa var förtjusta medans de andra var väldigt kritiska.

Eftersom denna ej förekom i de vanligaste internetshopperna så vände jag mid hit i förhoppning att folk kunde tycka till om den, då jag själv bara vet att jag är ute efter en duglig preamp till hemmabruk, och till rätt pris, och att denna modell såg lovande ut i första ögonkastet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...