Jump to content
Annons

Problem med Mac OS X 10.8.3 och Pro Tools 9.0.6


Mattismusic

Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med att få Pro tools 9.0.6 att fungera ordentligt med mina nya Macbook OSX 10.8.3.

Jag har ett Mboxpro ljudkort. Protools går att öppna och funkar felfritt. Men när jag ska spela in så kommer ljudet från den inbyggda micen i datorn o verkar inte hitta den som är kopplad till ljudkortet. Och när jag spelar upp ljud så spelar den från datahögtalarna också. Jag har försökt pilla i Protools på I/O och preferences men hittar ingen lösning. Måste jag uppgradera mitt pro tools? Kan jag installera ett äldre operativ system och få det att fungera?

Någon som vet hur jag ska gå till väga? Jag börjar bli gråhårig här hemma.

Tack på förhand// Matilda

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det kommer inget ljud ur ljudkortet, heller ingen signal från micen. Jag provade att defaulta I/O inställningarna men det blev ingen skillnad. Något som är märkligt är att när jag ska välja ingång på tracksen så kommer det inga Line 1 eller Line 2 alternativ utan bara Analog 1 Analog 2 etc. Jag har försökt att ändra ljud in/ut källa i systeminställningarna också, men det funkar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Problem med Mac OS X 10.8.3 och Pro Tools 9.0.6

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...