Jump to content
Annons

Halion Sonic error ? - går ej ladda projekt


Frekvens

Recommended Posts

Hej Forumet!

Halion Sonic har fått error i ett projekt.

Projektet var igång i fredags, men jag när jag somnade ifrån det (släkte skärmen och gick o la mig) så har jag nåt errormeddelande när jag vaknar på lördagen.

Omstart... Sedan går det inte att öppna projektet, utan det hänger sig vid laddning av pluggen - se bifogade bilden.

Felsökning:

- Går att öppna nytt projekt och skapa en instans HSSE (samt att stänga och ladda det)

- Jag avaktiverar pluggen i "plugin information", men den hänger sig fortfarande vid projektladdningen.

- Har kört igenom "re-install" från DVD, samt från uppgraderingsfilerna...

Men det står still... Hur kan jag göra nu? Avinstallera hela Cubase och installera om det?

FÖrslag?

Mvh

Frekvens..

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänkte också såhärr:

Om det går, att skicka över projektfilen till någon (som också sitter på Cubase 7 dvs..), och om denne kan öppna projektet och ta bort instansen av Halion Sonic SE från det, och sedan skicka tillbaka... ÄR det för omständigt? Tänkte att hela audiomappen lr så mkt mer inte behövs för en sådan grej... ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Under kvällens gång har jag hittat fram till:

https://www.studio.se/index.php/topic/98903-cubase-65-license-error-problem-loest/

och

trådar om ämnet från Steinberg... men det fanns ingen lösning i dem.

Och tar jag bort allt vad Halion heter så går det ändå inte :-S

HURSOMHELST, kan jag numera öppna projektet -

Jag öppnade ett tomt, laddade error-projektet men aktiverade det i efterhand. Error-rutan kom upp, men kunde kryssas ner. Jag fick upp VST instruments och tog bort HalionSkiten.

Det är inte som det ska vara... Men Det Funkar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet återkom efter en omstart.

Jag beslöt mig för att göra en ominstallation av Cubase. Och eftersom jag inte orkade gå igenom alla "icke" steinberg-pluggar och installera om dem, så tog jag bara alla .dll filer och flyttade till extern hårddisk, för att sedan dra in dem igen. Testade först med en mapp filter, och det gick. Till slut när alla pluggar var tillbaka, så stod det igen "Registry Error"... Jag backade några steg och det var en Camel Crush-plugg som var boven i dramat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...