Guest Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 (edited) Vet inte riktigt vad det kallas för men mixern i Cubase 7 har ju massa effekter som liknar ett mixerbord typ som compressor, eq och limiter. Hur är det tänkt igentligen ? Ska man "för mixa" med alla dessa nya rattar och sedan börja mixa med fx inserts, eller ? Typ skapa de rätta ljudet med mixerbordet sen börja mixa på riktigt ? Hur tror ni ? Sen kan man på något sett vrida ner hela styrkan på en viss kanal ? Slltså så effekterna man jobbar med jobbar typ 70% ? Edited June 20, 2013 by punchline82
Måsart Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 (edited) Om du tänker dig ett hederligt mixerbord så har du ju en massa rattar och knappar på varje kanal. En channel strip motsvarar helt enkelt en kanal på ett mixerbord. Du har oftast en eq, en kompressor och en limiter på varje strip. Du kan använda channel stripen för sig själv eller ihop med andra pluggar, det är bara att brassa på! Låter det bra så... Edit: Heter det kanalstrip eller kanalstripp på svenska? 😮 Jag är heeeelt inne på att det borde heta kanalstrip. Edited June 20, 2013 by Måsart
Demonproducenten Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Edit: Heter det kanalstrip eller kanalstripp på svenska? 😮 Jag är heeeelt inne på att det borde heta kanalstrip. ingetdera skulle jag vara inne påantingen översätter man hela begreppet eller så använder man ursprunget
Måsart Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 ingetdera skulle jag vara inne på antingen översätter man hela begreppet eller så använder man ursprunget Sant som fan... Vi kör på originalet! 😎
Claes Holmerup Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Kanallimpa brukar det kallas, men det låter så j-a fjantigt, så channelstrip är klart bättre att använda. 🙂
hegobald Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Så här ser mixern ut i Reason 7 och så föredrar jag att se en mixer också.. Så gammal gubbe jag är 🙂http://www.reasonexperts.com/uploads/mixing-panel-reason-6.jpg
Recommended Posts