Jump to content
Annons

Hej alla glada


Mackish

Recommended Posts

Hej alla glada!

Marcus Holmberg heter jag. Jag har kollat omkring och läst lite då och då på forumet här och tänkte att det var dags att säga hej 🙂 .

Jag är en sångare som under det senaste halvåret börjat skriva låtar och försöka mig på att producera dom. Är en riktig nybörjare på det här, men vill verkligen lära mig och bli bättre. Mitt mål är att i framtiden skriva, (eventuellt) producera och framföra min egna musik och lyckas leva på det 😄 ...

Här är ett projekt som jag gjort i helgen och som jag idag försökt mig på att mixa (något som jag är kass på).

Kom jättegärna med feedback och kritik på både låt och mix.

http://snd.sc/11XH3j1

Allt gött!

//Marcus

Redigerat av Mackish
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack så mycket alla.

Jag har använt pitchcorrect för jag tycker det blir lite mer "kompakt" och coolt sound. Men det är mycket möjligt att det blivit för mycket av det. Hör inte när jag suttit med låten så länge 😄...

Link to comment
Dela på andra sajter

...Lyssnade nu på jobbet med inbyggda laptophögtalarna. Bra låt, som på nåt ställe påminner om ngn låt som har frasen "It's too late to apologize". Jag tycker att autotunern gör att sången låter lite robotaktig. Utan denna så kanske det skulle låta mer spännande/äkta/mänskligt/råare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket alla.

Jag har använt pitchcorrect för jag tycker det blir lite mer "kompakt" och coolt sound. Men det är mycket möjligt att det blivit för mycket av det. Hör inte när jag suttit med låten så länge 😄...

Det är ju ett modernt sound, men hur länge till? Bra låt som sagt, men jag skulle gärna höra lite mer variation i kompet. Lite mer rytmer kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ett modernt sound, men hur länge till? Bra låt som sagt, men jag skulle gärna höra lite mer variation i kompet. Lite mer rytmer kanske?

Håller med du, soundet från det får iaf inte förstöra upplevelsen....

Ska fila lite på det i veckan om jag hinner, och posta en ny version 🙂

Tack för feedback!

Någon som har nått nått tips för att få det att klarna upp i mixen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...