Jump to content

Viktor Iversen - These Days

Recommended Posts

Titel: Viktor Iversen - These Days

Av: wwilton

Uppladdad: 14 jun 2013

Kategori: Pop/Country

Hej! Jag har som soloartist släppt min första singel och skulle vilja ha kritik på den! Både med produktion och låtskrivande i fokus.

För er som vill ha något att titta på när ni lyssnar hittar ni en liten video här. Självklart är det 1080 som gäller.

/ Viktor Iversen

https://www.facebook.com/viktoriversenmusic

Klicka här för att ladda ner filen

• 4 weeks later...

Låter riktigt bra! Både produktionen och det musikaliska. Det enda jag har att klaga på är att du låter ganska grovt autotunad, i samma stil som alla amerikanska countrysångare och -sångerskor 🙂

• 2 weeks later...

Skitbra låt! Om jag ska säga något jag skulle gjort annorlunda, så var det själva arret och en del i mixningen. Du har en skitgo röst, men jag tycker att det är för lite fokus på den, och mer på andra instrument.

Skitgo låt! Tar å delar den så fler får se!

/Kr

• 1 month later...

Låter riktigt bra! Både produktionen och det musikaliska. Det enda jag har att klaga på är att du låter ganska grovt autotunad, i samma stil som alla amerikanska countrysångare och -sångerskor 🙂

Tusen tack för feedback! Mixen är jag inte jätteinsatt i för jag har inte själv gjort den, jag är ganska säker på att där ligger någon pitch correction på kören iallafall! 🙂

Skitbra låt! Om jag ska säga något jag skulle gjort annorlunda, så var det själva arret och en del i mixningen. Du har en skitgo röst, men jag tycker att det är för lite fokus på den, och mer på andra instrument.

Skitgo låt! Tar å delar den så fler får se!

/Kr

Tack för din feedback och delning! Kan du utveckla lite vad du hade gjort annorlunda i arr och mix?

Mer fokus på röst alltså, intressant synvinkel! Ska tänka på det i senare sammanhang! 🙂