Jump to content
Annons

Vilken tycker ni är bästa mixade låten någonsin?


sunderling

Recommended Posts

Annons

Generellt är det inte en fråga jag kan finna svar på då det finns en hel del riktigt bra, och det är hårt baserat på soundet åsså. Exempelvis är Yello väldigt rena och tydliga, medan Front 242 (särskilt Front By Front & Tyranny >For You<) och Art Of Noise har ett mer skitigt sound som fortfarande låter sjukt bra.

Men för att rabbla fler exempel, NIN (det mesta jag hört), och 69 Eyes (Angels & Devils) är väldigt trevligt mixade! Samma sak med Laibach från plattan WAT och framåt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Yello, The expert. Ok inte mycket som är inspelat direkt, snarare loopar.. Så det får bli i kategorin slutmix då. Boris Blank mixar i sina JBL 4430 djupt och tydligt utan att det grötar ihop sig.

http://www.youtube.com/watch?v=FYUs9aPiYQ0

+1!

Fast de gör utan tvekan sjukt mycket ljud själva (baserat på flera intervjuer och artiklar jag läst om dem), och det verkar som looparna, inte omöjligt alla, är deras egna :-)

Omöjligt att utse den bästa då det även här handlar om smak men det finns många skitbra!

Pet Shop Boys - Always on my mind

Depeche Mode - Enjoy The Silence

Det är några favoriter. Men min absolut största produktion/mixing favorit är nog Queen - Bohemian Raphsody. Galet avancerad låt!

http://youtu.be/3p4MZJsexEs

Freddies röst är/var så otroligt rörande och närvarande....saknar den

+1!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst mixat i min samling är nog Suicidal Tendencies platta The Art of Rebellion. Från 1992 ungefär.

YES!!! Jag älskar den plattan! 😄 Soundet är väl godkänt på sin höjd men var väldigt coolt när det begav sig.

"Accept My Sacrifice" är min favoritlåt på plattan. Finns de som säger att sångaren låter som jag ... hö hö

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...