Guest frma Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 En vän till mig ska få lägga sång på Suspiciuos minds på sin svensexa. Jag har googlat mig till en hyfsad midifil med alla instrumenten över hela låten, som jag åtminstone delvis kommer använda som grund. Men - nu till problemet - midispåren fadas i slutet av låten. Det vill jag inte. Och jag begriper inte hur jag får bort det. Det är inte velocityn som sänks på själv midinoterna, de förändras inte under fadningen. Det är inte heller någon automation som styr regeln, utan den ligger kvar på samma nivå hela tiden. Jag använder Cubase Artist 7 för projektet. Någon?
Guest pme Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 (edited) Det är bara att öppna den. Midi->list editor. Sedan ser du kontroll meddelanden som du får muta eller deleta. Eller så kan du sätta in en midi-plugin insert som tar bort dem, tex MIDI-transformer. Edited June 9, 2013 by pme
peterT Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Control 7 är main volym och Control 11 heter Expression och är också en volymkontroll.
Recommended Posts