Jump to content
Annons

Ärligt talat,, har inte detta forum blivit sjukt tråkigt?


BHR

Recommended Posts

Vadå så här finns ingen som har råd att köpa något? Och om man har det så är inte detta platsen att disktuera det? Såg inte att det stog low end-forum någonstans 😉

Med min rigg så kvalar jag in i hi-end diskussionerna (åtminstone på vissa områden), så det är inte någon omöjlighet att sådana diskussioner kan bli intressanta - men som sagt, så är det nog inget för majoriteten av medlemmarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med min rigg så kvalar jag in i hi-end diskussionerna (åtminstone på vissa områden), så det är inte någon omöjlighet att sådana diskussioner kan bli intressanta - men som sagt, så är det nog inget för majoriteten av medlemmarna...

Nopes.. och det är inget krav att äga prylarna själv? Är väl kul att prata dyra prylar... tycker jag iaf. Drömmer mig bort ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nopes.. och det är inget krav att äga prylarna själv? Är väl kul att prata dyra prylar... tycker jag iaf. Drömmer mig bort ofta.

absolut inte

... mig emot - prata på bara

ett välkommet avbräck mot fl och asio4all -trådarna

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

... mig emot - prata på bara

ett välkommet avbräck mot fl och asio4all -trådarna

Nu ska vi inte basha för mycket på FL.. 😉 trots allt bland dom mest använda DAWsen, enligt statistiska undersökningar. Men asio4all-trådar klarar man sig nog utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bör man bäst lägga upp alla I/o's i patch bay till ett analog mixerbord? typ sånnt funderar jag på... och vilka analog kompressorer är bra... köpa hårdvaru reverb, vilket?

dagens nöt: Hur långt kan man patcha med en stereo kabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bör man bäst lägga upp alla I/o's i patch bay till ett analog mixerbord? typ sånnt funderar jag på... och vilka analog kompressorer är bra... köpa hårdvaru reverb, vilket?

dagens nöt: Hur långt kan man patcha med en stereo kabel.

Lägg upp de trådarna då!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

okej,, detta är exempel på grejor som LEDNINGEN skulle kunna förbättra:

Tävlingar:

Månadens låt..

Vinn en plugg , bästa rocklåten, bästa houselåten,, man får vara med i tidningen och berätta om sitt musikskapande..

Ni andra muppar kan ta er i arslet om ni inte håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni andra muppar kan ta er i arslet om ni inte håller med!

Intressant argument, typ "min åsikt är bättre än din, håll med eller håll tyst!"

Men utöver det, bra poäng 😛 månadens låt låter som en riktigt bra grej. Skulle dock säkert vara sjukt mycket arbete att bara lyssna sig igenom alla låtar efter ett tag, och ännu mer att välja ut en enda av dom som ska vara "bäst". Extra svårt när det handlar om musik som faktiskt är en smaksak, det finns inget "bäst". Men om man har tiden för att hålla i något sådant så visst, det skulle vara skitbra för att låta nya kreativa artister få skina lite extra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

TS, häng inte upp din tillvaro på vad som händer här på forumet.

Lev livet utanför forumet, och kom in här ibland, för att diskutera nån enskild sak eller berätta om nåt kul/bra du gjort eller varit med om ute i tillvaron.

Att använda forumet som 'uppiggare i tillvaron', då luktar det nog rätt instängt i ens hem.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...