Jump to content
Annons

Ärligt talat,, har inte detta forum blivit sjukt tråkigt?


BHR

Recommended Posts

Annons

Vi kan ju börja lägga upp foton på diverse mittdelar av kroppen eller så? Fast allvarligt Forumet är ju vad vi gör det till! Fast jag håller med i stora delar... Var lite roligare 2005 då jag började! 🙂 Vad vill du läsa mer om då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ju börja lägga upp foton på diverse mittdelar av kroppen eller så? Fast allvarligt Forumet är ju vad vi gör det till! Fast jag håller med i stora delar... Var lite roligare 2005 då jag började! 🙂 Vad vill du läsa mer om då?

Varför var det roligare 2005,var inte med då?

Link to comment
Dela på andra sajter

det händer ingenting på detta forum, ledningen gör inte ett smack för att hålla det vid liv..

har jag fel kanske?

isåfall bevisa motsatsen.

Vad har du själv gjort för att göra Studio forum roligare? Försöker dra mitt strå till stacken genom att skapa trevliga och intressanta trådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Då var vi här igen då. Forumet blir som sagt vad vi själva gör det till. Jag tycker det är supersnyggt här. Innehållet kan ju alltid bli bättre, men det är ju vi som ska bidra till det.

Skapa lite musik nu istället 🙂

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker själv göra så gott jag kan för att hålla liv i saker och ting.

Som tidigare påtalats så är det ju inte ledningen som håller liv i forumet, utan vi.

Så länge vi skapar intressanta trådar så kommer forumet att frodas. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror tidningen Studio är redaktionen fokus, lite mer än forumet.

Men forumet är väl som tillvaron är. Det går upp och ner hela tiden. Det är dessutom "sommar" nu, skolavslutningar, nationaldag, göra sommar hemma, folk har liksom fullt upp med sitt. Brukar kanske va lite mer livat på forumet i Mars och Oktober typ. Mitt i säsongerna.

Undrar, när tyckte TS det var 'roligt' sist? vad var det som var så intressant/spännande osv? Vad är det du saknar? Lite sånt kan man nog dra igång bara några hänger på ..

Link to comment
Dela på andra sajter

När trollen rensas ut försvinner mycket av det där. Nu har jag inte varit med så länge, men vad jag förstår fanns det för några år sedan fler otidiga talare och tyckare som provocerade för provocerandets skull, vilket gjorde att stället levde upp som en logdans på Raskens tid. Eller?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad har du själv gjort för att göra Studio forum roligare? Försöker dra mitt strå till stacken genom att skapa trevliga och intressanta trådar.

Jo det har man märkt. För att inte glömma din trevliga kommentarer. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja när jag känner att jag har nåt att tillföra så ger jag kritik... om

det varit hälften låtkritik och hälften tekniska frågor så hade det varit

perfekt..

Det är en anledning också till att de allra flesta mixar suger. Man fokuserar bara på den tekniska sidan och glömmer bort känslan. Blir som en porr-rulle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

När trollen rensas ut försvinner mycket av det där. Nu har jag inte varit med så länge, men vad jag förstår fanns det för några år sedan fler otidiga talare och tyckare som provocerade för provocerandets skull, vilket gjorde att stället levde upp som en logdans på Raskens tid. Eller?

Ja det är klart bättre med det än att alla ska sitta och sjunga kumbaya och hålla alla i handen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efterlyser mer typ hur får jag till refrängen bättre känslan i låten kommer fram mer...

för mkt teknik som det är nu......skapandet helt enkelt....

...Blir inte det lite grand som att fråga: "Hur avslutar jag min krim-roman?"

Det är ju låtskrivaren som måste komma på det själv.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Efterlyser mer typ hur får jag till refrängen bättre känslan i låten kommer fram mer...

för mkt teknik som det är nu......skapandet helt enkelt....

Det är nog mest tekniker här, och det är lättast att få råd när det gäller teknik. Det finns väl mer renodlade låtskrivar forum på engelska, tror jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan söka på typ: "songwriter forum" i Google. Jag har inte hållt på så mycket med detta. Dock fått intrycket att alla ser sin musik som viktigast (när det i själva verket är min musik som är viktigast) och alla vill höras men ingen vill lyssna (eller kritisera).

Jag kör på med en Youtube-sida och förväntar mig ingen som helst uppmärksamhet. Postar här och på ett par andra ställen när jag har nåt nytt. Men så har jag inga artistambitioner heller. Om jag blir uppmärksammad, eller om nån vill förlägga min musik till andra artister, eller nåt sånt så tar jag det när det blir aktuellt. Jag har väl inte tillräkligt stora ambitioner för att sprida mina toner.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta trådar är dötråkiga här, handlar aldrig om nån kul inspelningsteknik eller frågor om någon kul hårdvara, mest lågbudgetprylar. Akuta -funderingar ang. hörselnedsättning inför utbildningsantagning zzzzzzzzz snark

-Varför anlita "mastrare"? zzzzzzzz

-John De Sohn Väljer Sångare Från Studio Forum zzzzzzzzzzzzzzzzzz

-Ärligt talat,, har inte detta forum blivit sjukt tråkigt? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

-hur skriver man en bra låttext? zzzzzzzzzzzzzzzzz snaaaaaaaaaark

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta trådar är dötråkiga här, handlar aldrig om nån kul inspelningsteknik eller frågor om någon kul hårdvara, mest lågbudgetprylar. Akuta -funderingar ang. hörselnedsättning inför utbildningsantagning zzzzzzzzz snark

-Varför anlita "mastrare"? zzzzzzzz

-John De Sohn Väljer Sångare Från Studio Forum zzzzzzzzzzzzzzzzzz

-Ärligt talat,, har inte detta forum blivit sjukt tråkigt? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

-hur skriver man en bra låttext? zzzzzzzzzzzzzzzzz snaaaaaaaaaark

Kan inte du starta några intressanta trådar då? Det är ju bra med blandning av både högt och lågt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...