Jump to content
Annons

Ung rappare som kickar på engelska!


Kenan

Recommended Posts

Tjena! Mitt namn är Kenan och jag är 18 år gammal. Har rappat i endast lite mer än två år, och min största merit är väl att vinna Dreamhacks talangjakt vinter 2012. Det var en galen känsla för mig då jag aldrig stått inför en scen förr och knappt någon visste att jag rappade. Efter det bestämde jag mig för att släppa lite låtar på YouTube och jag började med en "remix" (cover if you will) på Mind Your Manners av Chiddy Bang med egen text. Fick 20,000 views på denna, och sedan laddade jag upp en annan låt som hette "Hey Oh" med en sample av Red Hot Chili Peppers. Fick 20k även på denna och bestämde mig för att ladda upp en egen låt, en helt egen producerad av min kompis och producent Emir Marusic. Har nu 2.7k views på den och laddade upp den för 2 dagar sedan. Har nu även 666 subscribers och mitt första mål är 1000, samt 100,000 views. Har fått en otroligt bra start med skön feedback och bra stöd av kompisar och familj...

Fan, glömde styckeindelning haha. Anyway, det är väl det som gäller för mig!

Här har ni min egen låt: http://www.youtube.com/watch?v=T95lhBsURk4

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Studera Machine Gun Kelly. Han har gjort en jävla resa, och med lite tur kan du gå i hans fotsteg med egna skor. If you know what I mean.

Du har bra flow btw. Är så jävla trött på svenska rappare. Kul med en som vågar köra på engelska. Kan vara kul att göra ett beat till dig någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Studera Machine Gun Kelly. Han har gjort en jävla resa, och med lite tur kan du gå i hans fotsteg med egna skor. If you know what I mean.

Du har bra flow btw. Är så jävla trött på svenska rappare. Kul med en som vågar köra på engelska. Kan vara kul att göra ett beat till dig någon gång.

Man tackar my fellow musician! (Om rappare nu räknas som musiker haha, tomato tomato) Anyway, jag ska kolla in honom. Har koll på artister som Chris Webby och Logic, men har inte lyssnat så mycket på MGK! Ja visst! Var kan man kolla in din musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar my fellow musician! (Om rappare nu räknas som musiker haha, tomato tomato) Anyway, jag ska kolla in honom. Har koll på artister som Chris Webby och Logic, men har inte lyssnat så mycket på MGK! Ja visst! Var kan man kolla in din musik?

Överallt. Finns länkar i min signatur. Va längesen jag gjorde hiphop, men vore kul att testa igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...