Jump to content
Annons

Pro Tools startar inte vid playback


Recommended Posts

Hej hopp!

Tänkte kolla om det är någon som har haft detta problem och vet det beror på. När jag trycker på play så startar den inte utan står och blinkar i pausläge. Har kollat så att timeline och edit är linkade. Provade även att ändra buffer size men fortfarande samma problem.

Tackar på förhand! / Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Startade en blank session och då funkade det. Öppnade sedan upp den session som jag hade problem med och då funkade det. Skumt. Innan hade jag startat om PT flera gånger, stängt sessionen osv utan att det ordnade sig. Någon som har en aning vad problemet var?

Link to comment
Dela på andra sajter

jsrecording (oregistrerad)

Tyvärr ett ganska vanligt fel på Pro Tools och inge vet riktigt varför det gör så. När jag har haft detta fel (ett par gånger på olika maskiner) så har jag gått in och ändrat buffer size till ett annat värde, tryckt ok och sen ändrat tillbaka igen, sen har det funkat.

Har läst någonstans om att vissa har avmarkerat "Ignore Errors During Playback/Record" så har det funkat för de.

MVH

Jörgen

Redigerat av jsrecording
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr ett ganska vanligt fel på Pro Tools och inge vet riktigt varför det gör så. När jag har haft detta fel (ett par gånger på olika maskiner) så har jag gått in och ändrat buffer size till ett annat värde, tryckt ok och sen ändrat tillbaka igen, sen har det funkat.

MVH

Jörgen

Det du skriver var ett tips jag hittade på GZ. En gång tidigare har jag lyckats fixa det här problemet på detta sätt men ej denna gång. Känns som wodoo typ. Tack Jörgen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...