Jump to content
Annons

Kimpaj

Recommended Posts

Tjena allihopa. brukar komma hit när nånting strular och denna gång har det strulat till sig ordentligt och kan inte hitta något svar genom sök på google.

Börjar med att berätta vad jag använder:

Macbook Pro 15" utan retina och SSD hårdisk.

Logic 9

Line6 UX2

Okej då kör vi igång med beskrivningen av problemet som uppstår.

1. "Exempel" Jag startar igång logic 9 för att sätta igång med att spela in en ny låt som mitt band skrivit tillsammans i repan. Startar upp logic och allt funkar bra med midi trummorna..

Dock när det kommer till inputen för att spela in gitarrer knastrar det utav bara helvete även med min digitala amplifier "EzMix 2" eller helt DI utan någon plug in på.

hade detta problem förut när jag starta upp logic men slutade knastra efter ca.2 minuter och då var det bara att köra på. nu är det konstant knaster och för att fixa detta tänker jag jag ändrar Buffer Size i audio preferences för det brukar lösa det mesta.

2. Jag går in i audio preferences och ändrar buffer size när jag trycker på apply laddar det länge upp mot 2 minuter sen puffar de lite i högtalarna och USB portarna dör. både min UX2 dör och usb till Tangentbord och Mus och jag måste starta om datorn.

Provade igen och samma procedur 3 gånger i rad.

Nånting måste ju vara käpprätt åt helvete? min kompis har samma problem med sin Line6 GX dock bara med att usbn dör ibland men inte mitt knaster problem och han använder en macbook pro 13" 2012 modell. vore skönt om någon visste en lösning på detta eftersom detta irriterar mig fruktansvärt.

Tack på förhand kamrater

Mvh/ Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Okej där. hittat svaret på problemet och det var mycket mindre än jag trodde.

Om någon nånsin letar efter svar på detta problem så hittar ni det här.

Problemet var alltså "midi drivern" till Line6 som då är min input till logic.

Logic hittade inte midi drivern ordentligt och detta fixades genom uppdatering från line6.com/software.com

nu är både knastret borta och usb portarna dör inte.

tack för mig.

Redigerat av Kimpaj
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...