Jump to content
Sign in to follow this  
Soundprocessingstudio

Gearfest Puremix Contest

Recommended Posts

Min reaktion är att de inte lyssnat på alla bidrag, utan slumpat ut ett gäng som de sedan valt ifrån, det var ju över 3000 st.

Hur som helst lät vinnaren bra, utifrån det lilla jag hörde.

/Jon

Jag är nog benägen att hålla med.. 🙂

Dom har knappast lyssnat på alla bidrag.

Annons

Jag hade förväntat mig mer av vinnaren, som det redan sagts så har de nog inte lyssnat igenom alla bidragen. Bättre lycka nästa gång!! jag tycker alla här ifrån har gjort sjysta mixar alla fall! 🙂

Helt klart en kul grej. Hoppas det blir fler.

Jag tycker också att det är kul med denna typen av tävlingar, med seriösa priser osv. Dock bör evenemanget då skötas smidigare (än nu) och att de som anordnar tävlingen inte tar in fler bidrag än vad de klarar av (vilket puremix uppenbarligen gjort i detta fall med över 3000 bidrag av samma låt). Sen kan jag inte låta bli att såhär i efterhand tycka att det hela mest känns som en enda stor reklamkampanj för puremix, dangerous och några andra märken - Dvs fokus ligger inte på de som mixat utan snarare på siten och dess sponsoner, något jag tycker känns lite omvänt.

Bland de 16 vinnarna var det dessutom några som direkt brutit mot så basala tävlningsregler som att tagga sin låt korrekt, samt skriva info om inspelningsprocessen, men ändå blivit godkända. Vilket i sig är ett stort hån mot alla de övriga som lagt ner tid och enegeri på just detta. Vidare är detta ytterligare ett exempel på att man inte lyssnat på alla bidrag och att alla inte haft samma chans. När deltagare började att påpeka detta på Puremix facebooksida igår, plockade man genast bort inlägget om tävlingen, utan att säga något...

Nåväl, det är upp till var och en om man vill delta, och är man med på låten får man leken tåla.

mvh Jon

Edited by Yllet