Jump to content
Annons

Jag och mitt band


carlyle

Recommended Posts

Tjenare!

Jag spelar i ett band

Vi heter Writing The Future från Göteborg. Vi har hållt ihop i 3 år.

Vi har spelat in ett par låtar.

Igår släppte vi vår debut musikvideo från vår uppkommande konceptsläpp, inspirerat av de fyra klassiska elementen - jord, vind, vatten och eld:

Denna låten går under elementet jord.

Om ni gillar får ni gärna dela klippet så fler får ta del av det. Det är jag tacksam över och hade uppskattat.

Säg gärna vad ni tycker om inspelningen.

Saker vi kan tänka på och förbättra framöver eller något som vi lyckats med 🙂

Tack på förhand.

Vänligen

Carlyle

www.facebook.com/writingthefuture

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

Jag gillar låten som fan, riktigt tight! Videon är väl helt okej, men bra för att vara amatörgjord. Snygg brud också 😉 Dock så är jag lite kluven till ert scenspråk (ser lite kul ut när ni skuttar på plats) och sångarens skor som ser mer ut som tofflor. Men det är bara ytligt skit från min sida, bryr er inte om det 🙂

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag gillar låten som fan, riktigt tight! Videon är väl helt okej, men bra för att vara amatörgjord. Snygg brud också 😉 Dock så är jag lite kluven till ert scenspråk (ser lite kul ut när ni skuttar på plats) och sångarens skor som ser mer ut som tofflor. Men det är bara ytligt skit från min sida, bryr er inte om det 🙂

Keep it up!

Huggy, jag håller med dig fullt ut. Vi tycker också den är något amatörmässig.

Våra kommande produktioner lär bli bättre.

Och sångarens skor ser lite ut som tofflor. Vi köpte de innan inspelning, de billigaste vi hittade 😉

Dela gärna videon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha 😄 jag tkr ni ska köra mer duck-stance och köra hela grejen helt ut såklart.

haha 😉

Overall, detta är ju lite av ett "studioforum"

hur är produktionen?

soundet?

något vi kan tänka på och förbättra framöver?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är kul att någon vågar försöka sticka ut lite i genren, semesterkläder och telecasters är ju inte så himla vanligt 🙂

Inte riktigt min musik annars, även om jag tyckte att det rent produktionsmässigt lät väldigt snyggt.

Det jag tänker på som förbättringen vore att försöka få sångaren att variera sig lite mer. Nu låter det som om han sjunger exakt 100% hela tiden. Som sagt, kanske är jag som är ovan med sådan här musik, men när jag hör en del andra band med liknande sångstil tycker jag ändå det låter som om dom varierar rösten mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Om man stänger av ljudet så skulle man tro att ni spelar gyllene tider eller bob hund låtar typ.....

Sången är väl entonig och skrikig så att det blir tjatigt, annars lät det schysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...