-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By Manner
Hallåj!
Jag är rätt ny i gamet, jag är fortfarande i det stadiet i mitt musikskapande att jag kollar primärt på youtube videos och kopierar och försöker lära mig på det sättet, jag har gjort en remix på en låt från Arcade's youtube kanal.
Skulle jag kunna få lite feedback på den, typ en sak som är bra som jag kan anamma mer och en sak som är dåligt som jag kan prioritera att jobba på att förbättra?
https://soundcloud.com/daniel-manner/arcade-lifemice-danman-remix
Vore grymt uppskattat!
-
By Christopher Sigmond
Hej!
Håller på med en disko-inspirerad remix av en låt. Har skissat upp grunder, men vet inte riktigt hur jag ska komma vidare. Detta är en ny genre för mig. Tanken är att det ska vara dansvänligt och svängigt.
Tar gärna emot tips och idéer!
-
By Fairfax
Hej,
Jag håller på att bygga studio/kontrollrum och det är nu dags att akustikbehandla min semi-flytande konstruktion. (kan posta bilder från bygget om det skulle vara av intresse)
Jag har läst så mycket forum att jag helt ärligt har snurrat till det i mitt huvud... Önskar hjälp från er!
Ändamål
Jag skriver och producerar popmusik och sitter i dagsläget med ett par Genelec 8040b.
Jag vill ha en studio med schysst akustik, ett rum där jag inte behöver vara orolig över att mixarna ballar ur.
Mått
Rum: ca 17 m²
Bredd: 320 cm
Längd: 537 cm
Höjd: 260 cm (troligtvis 250cm med mitt innertak)
Min idé:
Jag hade tänkt att göra en spaltpanel med isolering bakom som framvägg. ca: 50 cm ifrån befintlig vägg med 30° vinklade hörn.
På sidoväggarna hade jag tänkt stapla 120 cm isolering mellan träreglar från golv till tak och spänna tyg över.
På bakväggen hade jag tänkt bygga basfällor med 45° vinkel, klä dom med spaltpanel som frontväggen. Samt göra en 1x2 meter skyline-diffusor centrerad.
Taket kommer vara ett nedfällt innertak där vinklarna kommer vara som bild nummer två. ↓
Framvägg:
Bakvägg:
Frågor:
Är detta en bra idé? (Eller är det en bättre idé att låta bli att klä sidoväggarna och sedan punktplacera saker istället?)
Kommer jag döda mitt rum?
Vill jag döda mitt rum?
Har någon en bättre idé?
Alla tips är välkomna,
Tack!
-
By SKYLIT
Artist: Sanjiiva
Låt: Dancing On The Stars
Genre: EDM/Progressive House
Tjo! Detta är en ny låt jag jobbat på i ett par veckor nu, jag gillar melodin jag skapat och trycket från kicken och basen. Den är redo att mastering, men vill höra vad ni tycker, om jag borde ändra nåt före det?
https://soundcloud.app.goo.gl/nYSiQqzUhi3R7wPT6
-
By Ali_81
Hej,
Jag vill skaffa Cubase pro 11. Går det att köpa det begagnat? Är nybörjare och tycker att det är lite dyrt att skaffa.
Sedan undrar jag hur man kan lära sig programmet? Finns det kurser/ videos?
Mvh
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free