Jump to content
Annons

Låt mig presentera mig..


DenkoXL (oregistrerad)

Recommended Posts

DenkoXL (oregistrerad)

Zup?

26 år, precis flyttat till Hägersten.

Jag har under flera, flera års tid hållt på med hip-hop, men aldrig så seriöst, jag har tidigare haft chans att jobba med artister med beats men aldrig orkat göra klart och bara skjutit upp det istället, och så blir det aldrig av. Vilket är en väldigt negativ sida hos mig.

Men man leva bara en gång.. och nu ska jag börja seriöst en gång för alla och satsa på musiken. Iallafall skapa ett färdigt album, som jag kan dö lycklig för - med lyssnare eller inte lyssnare, bara jag är nöjd.

Bland annat arbetar jag mycket med Akai MPC, och samplar från vinyl. Jag är en torsk för riktig hip-hop, dvs amerikansk från 90-talet. Feta soul/jazz-samplingar över smutsiga trummor och tunga basgångar.

Har ju precis flyttat men ska köra över hemmastudion snart till den nya lägenheten och börja köra hårt.

Jag är pappaledig också, så kommer hänga över MPC'n med baby och nappflaska.

Stay tuned för kommande saker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DenkoXL (oregistrerad)

Hej och välkommen. En kul grej med Studio forum är att man får möjlighet att lära sig lite om musik man inte kan. Vad menar du med riktig hip-hop? Några artister? Några videolänkar?

Tack så mycket!

Absolut.. Att läsa, och lyssna på annan musik än hip-hop influerar mig och ändrar mitt tankesätt, och får mig mer kreativ, när jag jobbar med min musik.

Med riktig hip-hop menar jag äkta amerikansk hip-hop som när den var som bäst och lät bäst, ifrån 90-talet, med hjälp av bland annat Akai MPC 2500XL

Exempel, vad jag lyssnar på as we speak:

DJ Premier feat. Rakim, Nas och KRS ONE - Classic (Denna är dock från 07-08, men dom håller det äkta från dom gamla tiderna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...