Jump to content
Annons

ny medlem och edm producent


rozhkader

Recommended Posts

Hallå är ny här på forumet och detta blir mitt första inlägg. Jag heter Rozh och kommer från Gävle. Har hållt på och pillat i fl lite då och då i ett par månader och har nyligen börjat lägga upp låtarna och sprida min musik.

Jag producerar mest musik i dans-genren, speciellt house men håller även på med lite mildare musikstilar som jag fortfarande håller på och lär mig 😄

Här är min första produktion där jag fått jobba med vocals. Säg gärna vad ni tycker.

https://soundcloud.com/rozh-kader/rob-fusari-streets-with-gold

Och här är något annat jag håller på med, en bootleg. Ge mig gärna kritik och vad som kan förbättras 🙂

https://soundcloud.com/rozh-kader/preview-lazzaro-ft-iveta-freak

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Börja med att ta bort allt som är någon annans material så lyssnar jag gärna. :-)

(Kolla forumreglerna när det gäller bootlegs/remixer av annans material.)

Du skämtar va? Båda låtarna är gjorda av mig och såvida jag inte förstått dig fel anklagar du mig för att tagit någon annans material, därmed att jag inte gjort låtarna själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skämtar va? Båda låtarna är gjorda av mig och såvida jag inte förstått dig fel anklagar du mig för att tagit någon annans material, därmed att jag inte gjort låtarna själv?

Jag anklagar inte dig för något. Jag har ju inte lyssnat.

-Ordet "Bootleg" brukar användas när man inte äger ett visst material. Men jag kan ha fel.

"Bootlegs skall inte förväxlas med piratkopiering som handlar om kopiering av material som finns kommersiellt. Båda formerna är dock olagliga, eftersom de inkräktar på upphovsrätten."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bootleg

-Och det är också möjligt att du har nära kontakt med Robban.

"Rob Fusari is a Grammy award winning, multi-platinum record producer, songwriter, and music executive, possibly best known for his work with American recording artist Lady Gaga."

http://en.wikipedia....wiki/Rob_Fusari

Om du inte har samplat någon, eller använt någon annans material utan deras tillåtelse så lyssnar jag gärna.

...Dessutom: Varmt välkommen! ( <-Inget skämt eller ironi )

Redigerat av Erik dP
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anklagar inte dig för något. Jag har ju inte lyssnat.

-Ordet "Bootleg" brukar användas när man inte äger ett visst material. Men jag kan ha fel.

"Bootlegs skall inte förväxlas med piratkopiering som handlar om kopiering av material som finns kommersiellt. Båda formerna är dock olagliga, eftersom de inkräktar på upphovsrätten."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bootleg

-Och det är också möjligt att du har nära kontakt med Robban.

"Rob Fusari is a Grammy award winning, multi-platinum record producer, songwriter, and music executive, possibly best known for his work with American recording artist Lady Gaga."

http://en.wikipedia....wiki/Rob_Fusari

Om du inte har samplat någon, eller använt någon annans material utan deras tillåtelse så lyssnar jag gärna.

...Dessutom: Varmt välkommen! ( <-Inget skämt eller ironi )

1. Jag har inte samplat något.

2. Båda låtarna är tävlingar som lagts upp på www.indabamusic.com

Jag har deltagit i båda tävlingar och det enda jag har använt från de respektive tävlingarna är Vocals, resten är originellt. Anledningen till att jag använde bootleg var för att jag inte visste om jag kunde kalla den för remix eller inte, men jag såg på reglerna nu att om man deltar i tävlingen har man rätten att kalla den för remix. Rob Fusari har själv lagt upp tävlingen på indabamusic.com med vocals där han skrivit att han letar efter original produktioner till denna vocals 🙂 Det enda Rob Fusari har förbisett till tävlingen är vocals, inget annat.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte säga annat än att det låter skitbra! Jag försöker dock tänka bort sångspåren som, om jag förstått det rätt, är importerade. Sångspåren är väldigt bra så jag funderar på om det skulle bli lika bra med din/egen insats istället för med dessa importerade sångspår. Jag ser fram emot att höra nåt från dig där lyriken/sången är egenproducerad.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte säga annat än att det låter skitbra! Jag försöker dock tänka bort sångspåren som, om jag förstått det rätt, är importerade. Sångspåren är väldigt bra så jag funderar på om det skulle bli lika bra med din/egen insats istället för med dessa importerade sångspår. Jag ser fram emot att höra nåt från dig där lyriken/sången är egenproducerad.

Tackar ! Jag har väldigt många originella spår som är på gång. Håller dock på med mixningen fortfarande och eftersom jag mixar på några datahögtalare, letar jag efter monitorer så att de spår jag lägger låter rent osv 🙂 men kul att du gillade de

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Angående första låten. Bra produktionsvärde och pianot i slutet var riktigt skön! Dock så är jag tveksam till flangus-effekten du har lagt på rösten eller vad det är för effekt. Jag skulle föredra en mer klar och naturlig röst i ditt fall. Sen tycker jag att du tappar lite flow vid "1:21" när du tar bort kicken. Låt det flöda istället. Men annars flyter det på bra!

Den andra låten diggar jag, känns som något som skulle kunna spelas på klubben. Dock så är sången lite för låg i förhållande till allt annat. Introt känns också alldeles för svag i jämförelse med droppet. Bättre mastering kanske?

Jag hoppas att jag har kunnat hjälpa, men ta min kritik med en nypa salt, då jag absolut inte är ett proffs 🙂

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Angående första låten. Bra produktionsvärde och pianot i slutet var riktigt skön! Dock så är jag tveksam till flangus-effekten du har lagt på rösten eller vad det är för effekt. Jag skulle föredra en mer klar och naturlig röst i ditt fall. Sen tycker jag att du tappar lite flow vid "1:21" när du tar bort kicken. Låt det flöda istället. Men annars flyter det på bra!

Den andra låten diggar jag, känns som något som skulle kunna spelas på klubben. Dock så är sången lite för låg i förhållande till allt annat. Introt känns också alldeles för svag i jämförelse med droppet. Bättre mastering kanske?

Jag hoppas att jag har kunnat hjälpa, men ta min kritik med en nypa salt, då jag absolut inte är ett proffs 🙂

Tackar m8. Acapellan var redan så när man fick den, jag har eq:at, lagt på reverb och så. Det där vid 1:21 ska jag nog ta bort, tyckte det lät bra när jag gjorde den men inte nu 🙂

Angående den andra låten så är den fortfarande under produktion, masteringen är åt helvete samt mixen. Sitter och mixar på ett par små datahögtalare, men ska nog försöka jämna ut mixen när jag skaffat mig ett par bra monitorer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...