Jump to content
Annons

Nybörjare på väg :)


Agera

Recommended Posts

Hej allihop, detta är min första gång på det här forumet 🙂 dont be too hard on me, hehe.

Jag heter Jesper, är 16 år och kommer från Vasa i Finland. Jag har spelat och sjungit sen lågstadiet och gått i genom de flesta genren tills idag, men för tillfället är det väl fenomenet house jag är insatt i. Och eftersom det idag är så lätt att tanka ner något program och testa på att producera, så gjorde jag det. Och drygt ett år har jag testat och testat och lärt mig lite på vägen.

Har läst många historier om producenter som uppfyllt sin dröm med hjälp av internet och forum. Jag har använt Youtube, Facebook och Soundcloud hittills men dethär forumet är ju verkligen dedikerad för det jag söker. Jag hoppas erfarna och duktiga musiker, producenter och alla andra som är insatta kan dela med sig av tips och kritik till en nybörjare 🙂.

Här har ni en link till min senaste låt, och för er som tycker den är enformig så kan jag meddela att jag kortat ner den, dock inte uppladdad:

https://soundcloud.com/ageramusic/agera-snappy-extended-mix

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena, välkommen till forumet!

Din låt har en bra grund, men om du vill få folk att dansa så måste beatet vara mycket tydligare. Med andra ord, höj volymen på kicken och byt ut din snare mot något mer vasst eller alternativt lägg på lite claps.

Och ja, som du själv har anmärkt, den är lite repetiv. Själv tycker jag inte att progressive house måste relateras med långa låtar. Har du bara tillräckligt många intressanta element och arrangerar dem ordentligt så kan en 3:20 låt vara fullt tillräckligt. Satsa på kvalitet och lagom med kvantitet.

Var inte rädd heller för att experimentera med din huvudmelodi då progressive house baseras oftast på små förändringar hela tiden.

Hoppas det hjälper, lycka till 🙂

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja, som sagt. Kompositionen är bra, dispositionen också. Fantastiskt många som glömmer bort hur viktigt det är att ha en riktigt bra inledning, build-up, drop och sedan ha med refräng och allt sådant. Din låt är inte enformig, den är bara "tråkig". Som andra sagt i tråden innan så måste du få lite mer tryck i låten, just nu svävar den på moln och gör inte mycket ljud av sig. Är din låt lite blyg kanske? Haha, kör på. Ljudet kommer med tiden, grunderna har du! Kööööööööööööööör

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...