Jump to content
Annons

Automatisk synkning av iTunes med någon moln-tjänst?


JJRockford

Recommended Posts

Något som vet någon molntjänst som automatiskt går att synka med ett iTunes-konto?

Vi kör en hel del med backingtracks och använder trummisens iPad som uppspelnings-enhet.

När man använder backingtracks gör man (eller i a f vi 🙂) ganska ofta justeringar. Starkare körer, lägre totalvolym o s v.

Just nu är det dock lite bökigt att få backingtracksen från min dator till trummisens iPad. Jag laddar upp dom på ett konto på Box.com. Han får sen ladda ner dom manuellt och sen synkronisera med iTunes. Vilket tydligen tar lite tid.

Men jag tänker att det borde kunna gå att automatisera det där på något sätt? Att så fort jag laddar upp låtarna till Box.com (eller annan lämplig molntjänst, Google Drive, Dropbox o s v) så börjar hans iTunes synka automatiskt?

Någon som gjort något sånt och lyckats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad använder ni för att spela upp i iPaden?

Musik alias iPod-appen kan bara spela innehåll som synkas in från iTunes eller iTunes Store.

Om trummisen skulle köra Box, Dropbox, Skydrive, Google Drive etc. skulle han kunna komma åt ljudfilerna snabbare utan att gå via datorn, men då gäller det att filerna laddas ner till iPaden också och inte bara streamas.

Documents by Readdle är rätt smidigt.

Har han en Mac kan visserligen processen från nedladdning till synk automatiseras med Automator, följer med varje Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...