Jump to content
Annons

Ingen kan stoppa mig (Musikvideo) Kritik tack


Tikkan

Recommended Posts

Annons

Precis släppt videon till "Ingen kan stoppa mig" och skulle gärna vilja ha

kritik så man kan förbättra sig.

Vad tycker ni om texten, filmningen och produceringen?

Låten är producerad utav Adam Berggren.

Ingen kan stoppa mig (Musikvideo)

http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

Text: Riktigt dålig. bara massa klyschor.

Ursäkta jag brukar inte vara så negativ men du frågade och jag svarar.

Videon: funkar helt okej men önskar det hände något mer, det känns lite enformigt.

Produktionen: Helt okej dock har jag inte lyssnat i ordentliga monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Jag kommer att tänka på en textrad från "Apan som liknar dig". Jag tror den går: "Det är du som väljer, så var noga med ditt val. Det är inte du som väljer vem du är". Jag har fått för mig att dom raderna handlar om att man kan välja sitt uttryck, men att omgivningen kommer betrakta dig efter sina referensramar. ...Kanske.

Temat: "bad guy" tror, och hoppas jag, är på låtsas. Det känns påhittat snarare än äkta i alla fall. "Inget kan stoppa mig - na na na." känns något...öh...låtsashårt. Du lär heller inte vinna några priser på gaygalan med den där "bög"-frasen. Men det gissar jag att du inte siktar på. Vilka betraktar du förresten som din lyssnargrupp/målgrupp?

Produktionsmässigt, ljud och video, funkar dock bra via min surfplatta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis inte. Jag skrev bara vad jag tänkte när jag hörde låten, och det var det han ville läsa tror jag.

Jag tror inte det är någon dagboksgrej. Men jag förmodar att det är vanligt att man hämtar nåt från sig själv och skruvar till det när man skriver låtar.

Edit: Och... Välkommen till forumet!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är någon dagboksgrej. Men jag förmodar att det är vanligt att man hämtar nåt från sig själv och skruvar till det när man skriver låtar.

Varför måste sångtexter vara förankrade i låtskrivarens privatliv? En stor del av världslitteraturen har väldigt lite, eller ingenting med författarens privatliv att göra. Det är rent påhitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste sångtexter vara förankrade i låtskrivarens privatliv? En stor del av världslitteraturen har väldigt lite, eller ingenting med författarens privatliv att göra. Det är rent påhitt.

Fast det förutsätter att man låter trovärdig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Du menar att det är ett påhitt att det som författas alltid måste vara sant?

Varför måste sångtexter vara förankrade i låtskrivarens privatliv? En stor del av världslitteraturen har väldigt lite, eller ingenting med författarens privatliv att göra. Det är rent påhitt.

...Låter rimligt att det är ett påhitt. Inte mitt påhitt.

Jag håller med andra ord fortfarande med dig.

Ska du inte skriva dina tankar om låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på min Ipads inbyggda högtalare och jag antar att den kapar allt utom rösten, så jag tyckte jag hörde all lyrik. Och min recension återspeglar vad jag tänkte i stunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från och med 0.57 ungefär är det inte helt olikt temat i "Ice Ice Baby", när han kör omkring i sin 5.0, med poliser som dyker upp, 9mm kulor som flyger och grejer...

Link to comment
Dela på andra sajter

annikajohansson (oregistrerad)

kul.. men refrängen upprepas många gånger

Redigerat av annikajohansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va härligt med konstruktiv kritik, det blir allt ovanligare.

För att förklara innehållet lite i låten så är det ett hopkok för att bygga upp lite hype kring låten "TAKTLANGARE" som kommer 1a Juni. Jag är inte seriös med min text, det borde framkomma tydligt om man lyssnar på några av de andra spåren som ligger på Youtubekanalen. Från textidé till slutrenderad film landar på 8 timmar ungefär, då jag inte räknar detta som ett släpp.. Som sagt, bygga hype och hålla kanalen levande.

Ser snarare mitt textförfattande som en utmaning och vill således utforska så mycket som möjligt innan jag lyckas trilla in i ett fack. Det här kan kännas jävligt larvigt för vissa samtidigt som andra tokdiggar temat. Jag bryr mig inte så mycket om vad folk tycker om det jag säger i texterna, men jag bryr mig väldigt mycket om vad folk tycker om hur jag säger det.

Eftersom jag gör allting själv när det kommer till video och dyl. så kändes det här temat passande för att öva upp mina filmkunskaper lite, för en gångs skull blev det lite röd tråd i videon!

Texten:

Sitter i bilen med femhundragram

några mil utanför köpenhamn

tänker straffet är tungt och en tulltjänsteman rullar upp med en timing som bara dom kan, ha.

tittar noga när han granskar min vagn

tänker att nåt e vajsing fan,

borde jag trycka min platta i mattan jag antar han inte är snabb nog alls..

ingen kan stoppa mig and so on..

gasen i botten jag måste bort

9mm, kula i omlopp

har inte råd att vara feg idag

ska vara herren på täppan i hela stan

när jag är klar med den här jävla låtsaspolisen

som ligger i röven som om han va bög

shit vad jag lessnar jag vevar ner rutan och sätter en kula i höger framhjul,

shit vad jag lessnar jag vevar ner rutan och sätter en kula i höger framhjul..

Jag personligen gillar den första delen av låten, sen ballar beatet ur lite och lika så jag..

Härligt forum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...