Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kan någon kortfattat förklara vad grejen med Pro Tools är.

framför allt är det ett standardverktyg sen många år

mycket av det kommer sig av HD-versionerna som tidigare var det i snudd enda som var tillräckligt stabilt och kraftfullt för att jobba med på allvar

idag är nog mycket annat ikapp och förbi - men det som är inkört och välbeprövat har fotfäste

samtidigt som jag tror det här med standard får mindre å mindre betydelse

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är i behov av ett nytt ljudkort. Jag är dessutom jävligt sugen på att testa Pro Tools (använder Cubase 5 i dagsläget...).

Jag har googlat som faan i ämnet Pro Tools + Windows...hur ligger det till? Jag undrar även om Pro Tools kan ladda VST-pluggar?

Vilken djungel... 😉

Är det här en bra deal? Bra ljudkort?

http://www.4sound.se...58&artno=306355

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köra Pro Tools på Windows. Du kan inte ladda VST-pluggar direkt, då behöver du köra via MetaPlug, VEP eller Reaper (ReWire).

Med tanke på att Pro Tools 11 löst kostar omkring 5600 på Thomann så är det väl en schysst deal att få det billigare och med ett ljudkort. Men de har kört den dealen länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köra Pro Tools på Windows. Du kan inte ladda VST-pluggar direkt, då behöver du köra via MetaPlug, VEP eller Reaper (ReWire).

Med tanke på att Pro Tools 11 löst kostar omkring 5600 på Thomann så är det väl en schysst deal att få det billigare och med ett ljudkort. Men de har kört den dealen länge.

Okej, tack! Det känns för omständigt att ladda pluggarna via ett externt program.

Skumt med dealen...bara Pro Tools kostar ju 5800:- på 4Sound. Vem fan köper det om man kan få det för 4000:- inklusive ljudkort?! Jag trodde det var någon drive dom körde under ett par veckor... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har kört Cubase sedan SX och är nu inne på 6.5 men efter allt elände jag läst om 7:an så funderar jag att på allvar testa PT11. Någon som kört Cubase länge som dessutom numera kör PT11? Vore intressant att höra hur pass handikappad jag kommer att bli innan jag fattat tänket? Hur funkar PT11 på en kraftfull Pc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...