Jump to content
Annons

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Använder man Pro Tools så är det bra nyheter.

På samma sätt som andra DAW ägare blir skitglada för andra saker som saknats i mjukvaran.

För mig är det skönt att äntligen slippa bygga egna subgrupper i Reason tex nu när 7an kommer.

Inget får mig att bli speciellt intresserad av att byta till PT, det är en uppgradering för dom som redan äger PT.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

PT 11 ska släppas i maj-juni däromkring så det är ju i alla fall en liten stund kvar för pluggtillverkarna att få klart sina 64-bitversioner till själva släppet. Enligt Avid så är det ett mindre arbete på de 32-bit AAXpluggar som redan är ute för att få ut dem i 64-bit i alla fall.

Använder själv Addictive Drums i de flesta av mina projekt så det vore ju ytterst olyckligt om det skulle dröja innan den kommer som AAX. Det enda jag hittar på XLN:s hemsida är detta uttalande från 11:e April i år "We want to continue supporting Pro Tools and we're currently looking into AAX versions of Addictive Drums and Addictive Keys. I'm afraid I can't give you any more information at this point, but we will keep you updated"

Hittade det här i en survey jag länkade till tidigare.

"XLN Audio

We definitely aim to continue supporting Pro Tools and we’re currently looking into AAX versions of both Addictive Drums and Addictive Keys. I’m afraid I can’t give you much more information at this point, but I can say that we will never charge money only for an AAX upgrade. If we were to charge for an update, it would be for a much larger update that would affect all plug-in formats with new features, etc."

Man får väl hoppas att det stämmer...

Redigerat av arha
Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del blir det ett bra steg från 8an till 11an så jag kommer i alla fall att uppgradera. Trivs så bra att jobba i programmet och känner att det är klart värt att betala för det jag får så då gör jag det, men har klart förståelse för de som inte anser detsama. Det finns ju en uppsjö av DAW:s att väja mellan och man ska ju gå på det som passar en bäst i alla lägen och efter ens förutsättningar förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade besök på AVID på Kulturama i Onsdags, och han som vi fick träffa berättade att PT11 lär dyka upp mot slutet av Juni. Så jag ska passa på att köpa 10:an så jag får de 4 års gratis uppdateringar som ingår dessförinnan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dock lätt besviken på att uppgraderingskostnaden för oss som kör Complete Production Toolkit är så pass högt (999$). Vi blir alltså korsuppgraderade över till en HD-licens vilka alltid har dyrare uppgraderingskostnader, men utöver det vill Avid ha extra mycket just för uppgraderingen vilket jag tycker är tråkigt. Vi har ju redan betalat för funktionerna; om vi nu ska behålla dem och få tillgång till PT11 måste vi betala en rejäl slant.

Link to comment
Dela på andra sajter

DenkoXL (oregistrerad)

Fick aldrig svar, hittade detta på någon sida som heter Gear4Music eller liknande:

Köp innan juni 14 2013 och registrera juni 28 2013 och få 4 gratis AAX plug-ins värt kollektivt £956 i Avid store!

Hittar nada när jag Googlar, är det ett blufferbjudande ifrån dom eller?

Det gäller Mbox Mini + Pro Tools 10-bundle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dock lätt besviken på att uppgraderingskostnaden för oss som kör Complete Production Toolkit är så pass högt (999$). Vi blir alltså korsuppgraderade över till en HD-licens vilka alltid har dyrare uppgraderingskostnader, men utöver det vill Avid ha extra mycket just för uppgraderingen vilket jag tycker är tråkigt. Vi har ju redan betalat för funktionerna; om vi nu ska behålla dem och få tillgång till PT11 måste vi betala en rejäl slant.

Det här kom upp på Pro Tools Expert igår:

Hi Everyone,

We understand your concern about the crossgrade plan for CPTK owners and appreciate that this decision has a strong impact on some of you. As many of us regroup after returning from exciting NAB, Musikmesse and ProLight + Sound shows, we’re now investigating amendments to the plan.

 

We’re looking forward to bringing you an update on this topic over the next couple weeks so that you have the information you need when the product becomes available.

 

Thank you for your feedback,

Tony

__________________

Tony Cariddi

Avid

Audio Marketing Director

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser det som att det blivit lite många olika slags hårdvara med olika slags mjukvara genom åren som gör det svårt att hålla jämnt över hela produktlinjen för att inte "diskriminera" ena användargruppen framför den andra. Folk är nog inte lika trogna den gamla trotjänaren man alltid använt sig av.

Tror nog de försöker sakta men säkert lära sig anpassa sig mer och behöver nog faktiskt inse att det kan bli svårt att hålla kvar stor del av kunderna om man alltid känner att man inte får den bästa produkten för pengarna. Alla vill ju ha funktionerna i HD-versionen så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om man är kanske en av få som säger "Kejsaren är utan kläder", men för en gångs skulle måste man hålla med Demonis ovan^. Videon innehåller världsomvälvande Tosca-musik, för några få egenskaper som konkurrensen erbjöd för typ 5 år sen. Inget ont om Protools i sig, men .. nån måtta får det väl vara för klubben för inbördes beundran?

Jänkare... Lite som när Apple presenterar sina "nyheter".

Link to comment
Dela på andra sajter

Pro Tools Expert presenterar en slags workaround för instrument och pluggar som halkar efter eller inte alls hakar på AAX-tåget. Det kräver iofs att man skaffar Apples Mainstage och AU-versioner av motsvarande pluggar. Men ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=1OV9Ydy9DNQ

Soundflower är för övrigt en rackarns smidig liten app.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vafan, väntar fortfarande på mitt uppgraderings-email för min gratis uppgradering 😠 ....

...nu får dom ösa på lite 🥰

Logga in på dit avid accound och gå in på "my products" eller något sådant. Nedladdningen ligger där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Logga in på dit avid accound och gå in på "my products" eller något sådant. Nedladdningen ligger där 🙂

Men gäller det även HD?

Var in där och kikade, men inget fanns där 🙁...

[Edit: tillägg]:

Läste någonstans på nätet att jag behöver vänta på något e-mail med uppgraderings-info/kod eller nåt sånt.... hmmm..... Har skrivit till Niklas på Deluxe så får vi se vad han svarar....

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Men gäller det även HD?

Var in där och kikade, men inget fanns där 🙁

Om du har registrerat ditt pro tools 11 ska det ligga där. Där ligger alla dina registrerade Avid produkter.

Under "view my product details"

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har registrerat ditt pro tools 11 ska det ligga där. Där ligger alla dina registrerade Avid produkter.

Jäkla skumt alltså, det var Deluxe Music som installerade allt åt mig, så frågan är om dom inte reggat min version då?!?!.... Får gå ut till studion och kolla tror jag....

När du skrev ovan så slog det mig att det inte finns något protools reggat i mitt konto... Jäkla skit! Då har dom slarvat på Deluxe, men då ska jag ta och regga mitt PT HD nu, så löser det sig nog...

....men hårdvaran jag köpt finns reggad.... ehhh.... haha...

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkla skumt alltså, det var Deluxe Music som installerade allt åt mig, så frågan är om dom inte reggat min version då?!?!.... Får gå ut till studion och kolla tror jag....

När du skrev ovan så slog det mig att det inte finns något protools reggat i mitt konto... Jäkla skit! Då har dom slarvat på Deluxe, men då ska jag ta och regga mitt PT HD nu, så löser det sig nog...

....men hårdvaran jag köpt finns reggad.... ehhh.... haha...

Vilka fånar!

Köpte du en licens av 10:an så du skulle få 11:an på köpet?

Har inte 10:an registrerats har du nog gått miste om uppgraderingen, tyvärr.

Fast registreringen är privat. Och den hade du kunnat (och skulle nog också) fixa själv, även fast de installerat mjukvaran. Då licensen ligger på din iLok.

Skulle rekommendera att lägga dig på telefon och mejl-tjänst på måndag!

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka fånar!

Köpte du en licens av 10:an så du skulle få 11:an på köpet?

Har inte 10:an registrerats har du nog gått miste om uppgraderingen, tyvärr.

Fast registreringen är privat. Och den hade du kunnat (och skulle nog också) fixa själv, även fast de installerat mjukvaran. Då licensen ligger på din iLok.

Skulle rekommendera att lägga dig på telefon och mejl-tjänst på måndag!

Jupp, det får Niklas på Deluxe lösa, och det bör inte vara några problem då jag har kvitton oxå...

Dom brukar inte alls vara omöjliga 🙂

Jag försöker nu regga PT HD, den dom installerade, men inte ens det går juh... På produktregistreringen på Avid så tillåts inte mitt serienummer?!....

Har du någon speciellt länk till var man registrerar software på AVID?

Hårdvaran är ju http://avid.com/reg ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Pro Tools Expert presenterar en slags workaround för instrument och pluggar som halkar efter eller inte alls hakar på AAX-tåget. Det kräver iofs att man skaffar Apples Mainstage och AU-versioner av motsvarande pluggar. Men ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=1OV9Ydy9DNQ

Soundflower är för övrigt en rackarns smidig liten app.

Tackar för tipset!:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...