Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

då byter du äntligen då? 😉

Jo det skulle vara trevligt! Men jag väntar till Logic 10 kommer och jämför.

Men hur är det med Pro Tools och hårdvaran? Jag lär ju byta upp mig till åtminstone HD Native. Och jag behöver ju minst 16 in helst.

Och då räcker väl inte en OMNI? Har den några begränsningar i simultanförmågan?

High-quality, low-noise analog I/O

Record and monitor performances through 2 premium, mic/DI preamps, 4 line inputs, and 8 line outputs.

Versatile digital I/O

Get 8 channels of ADAT I/O, 2x8 channels of AES/EBU I/O, and 2 channels of S/PDIF I/O.

Jag har hört nånstans att det är begränsat?

I så fall får man ju bygga ut med en HD I/O och då börjar det bli dyrt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte stämma. Uppgraderingen från 9-10 gick ju på flera tusen?!?!

Gäller det på uppgradering från 9:an också?

Från 10 till 11 kostar det. 299 dollar men är man student kostar det 99 dollar

Redigerat av TheQuo
Link to comment
Dela på andra sajter

Från 10 till 11 kostar det. 299 dollar men är man student kostar det 99 dollar

Gäller detta även för oss som är kvar på 9:an blir jag väldigt glader. 🙂

Kommer förmodligen behöva uppgradera OSX också. Är kvar på 10.6.8

Skönt att Avid äntligen fått tummen ur röven och kör offlineexport.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
DenkoXL (oregistrerad)

Massa strul att beställa PT MP 9 i Sverige så skiter i allt och beställer vanliga Mbox 3 med PT 10.

Vad menas med "complimentary copy"? Står att man får en complimentary copy av PT 11 när det kommer om man registrerar ett PT 10-konto efter 7:e April, eller något sånt.

Inte får jag väll ett kostnadsfritt ex. av 11:an? Låter för bra..

MVH

Redigerat av DenkoXL
Link to comment
Dela på andra sajter

DenkoXL (oregistrerad)

Tungt!

Vet någon hur länge erbjudandet räcker? Hittar inget på Avid's hemsida, inte letat så noga dock.

Grejjen är att jag beställt allt och lär komma i veckan som kommer, men ska samtidigt flytta så kommer nog inte få upp allt fören om 2-3 veckor?

Eller kan jag packa upp iLok-dongeln och registrera mitt PT på vilken dator som helst? Utan att behöva installera PT alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra pris (om man uppgraderar från 10:an), plus att man kan köra 10:an och 11:an samtidigt.

Observera bara att RTAS-pluggar inte längre stöds, därför ska man kunna köra 10:an parallellt.

Kolla videon.

Håller med föregående talare, Demonproducenten, att standardverktyget blir bättre och

hoppas verkligen att det blir ett mindre processorkrävande PT (läs: utnyttjar processorerna bättre),

som de säger i videon.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man 10 samtidigt som 11?

Verkar skumt.

Aha, Rewire?

Det är väl så att eftersom 10an och 11an skiljer sig i arkitekturen så går det att ha båda två versionerna installerade och kördugliga mot tidigare då endast en version av PT gick att använda i ett och samma system. Det är bra om man vill nyttja sina 32bit-pluggar i PT10 som inte finns i 64bit-version (PT11 kör endast AAX.) Man får ju hoppas att ens favoritpluggar kommer som AAX då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, man måste akta sig eftersom PT 11 inte stödjer RTAS. Har man gamla pluggar

så måste man ha en tidigare variant av PT. Jag kör t.ex. Sylenth 1, impOscar, BFD och

Superior Drummer och måste kolla om dessa finns som AAX, annars måste jag ha PT (10)

samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mmm, PT10 är 32 bitars och så vill man köra PT11 i 64 bitsläge så blir det svårt med Rewire.

Hur löser man det? Spela in och skjuta ut en wav till PT11?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man ju undra hur många plugg-tillverkare som vill torska stora delar av deras PT-marknad. Tror att de flesta pluggar kommer att finnas som AAX. Det är väl de mer äldre som inte vidareutvecklas som troligen inte kommer att haka på. Återstår att se men är helt klart tråkigt om det stannar vid RTAS. Dumt att gråta blod innan man ser facit =)

Redigerat av kristiang
Link to comment
Dela på andra sajter

DenkoXL (oregistrerad)

Vet inte om detta stämmer, men hittade det på någon sida som säljer PT 10 och hänvisar till gratis uppgradering om man köper nu till PT 11:

Erbjudande: Köp innan juni 14 2013 och registrera juni 28 2013 och få 4 gratis AAX plug-ins värt kollektivt £956 i Avid store!Erbjudande: Köp innan juni 14 2013 och registrera juni 28 2013 och få 4 gratis AAX plug-ins värt kollektivt £956 i Avid store!

Hittar inget när jag Googlar. Rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://apps.avid.com/protools11/

Verkar inte vara annat än helt jävla awesome?!?

Yepps!! Kul också att fler hittat videon och postar den! 😊

"The thing that’s great about Pro Tools|HD is how reliable it is. I know it’s going to work exactly how I need it to every time. It’s a rock!"

Andrew Scheps – Mixer, Engineer, Producer (Metallica, U2, Rolling Stones)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, man måste akta sig eftersom PT 11 inte stödjer RTAS. Har man gamla pluggar

så måste man ha en tidigare variant av PT. Jag kör t.ex. Sylenth 1, impOscar, BFD och

Superior Drummer och måste kolla om dessa finns som AAX, annars måste jag ha PT (10)

samtidigt.

Tyckte jag såg ett Toontrack i en av Avid PT11 demos. För övrigt ser det lovande ut. Hittade den här, http://www.pro-tools-expert.com/home-page/2013/4/11/aax-plug-in-upgrade-fee-survey-good-news-so-far.html

Jag väntar på att XLN Addictive Drums ska gå AAX.

Link to comment
Dela på andra sajter

PT 11 ska släppas i maj-juni däromkring så det är ju i alla fall en liten stund kvar för pluggtillverkarna att få klart sina 64-bitversioner till själva släppet. Enligt Avid så är det ett mindre arbete på de 32-bit AAXpluggar som redan är ute för att få ut dem i 64-bit i alla fall.

Använder själv Addictive Drums i de flesta av mina projekt så det vore ju ytterst olyckligt om det skulle dröja innan den kommer som AAX. Det enda jag hittar på XLN:s hemsida är detta uttalande från 11:e April i år "We want to continue supporting Pro Tools and we're currently looking into AAX versions of Addictive Drums and Addictive Keys. I'm afraid I can't give you any more information at this point, but we will keep you updated"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om man är kanske en av få som säger "Kejsaren är utan kläder", men för en gångs skulle måste man hålla med Demonis ovan^. Videon innehåller världsomvälvande Tosca-musik, för några få egenskaper som konkurrensen erbjöd för typ 5 år sen. Inget ont om Protools i sig, men .. nån måtta får det väl vara för klubben för inbördes beundran?

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...