Jump to content
Annons

Min tråd om reaper och mac.


Casperfren

Recommended Posts

Annons

Jag löste det, ja att aktivera högerklick är enkelt, men att den inte är aktiverad som default är väldigt långsökt.

Jag menade mappar att lägga effekter/pluggar i, tex gjorde jag en mapp som jag döpte till eq i reaper och i den har jag eq relaterade pluggar

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

hmm måste man göra mappar för det sorterar inte reaper upp det där själv. Så är det i Logic om jag inte fattat fel, jag har aldrig behövt göra det i alla fall utan pluggarna bara finns där i menyn under sort och tillverkare.

Jag har en vanlig mus och där funkar högerklick från början utan några inställningar.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Reaper/Preferences/Plug-ins/VST klicka på Add så öppnas rutan där du kan skapa mappar om du vill.

Dessvärre så hittar jag inget sätt att ladda upp min skärmdump här, det finns inte kvar av någon anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper/Preferences/Plug-ins/VST klicka på Add så öppnas rutan där du kan skapa mappar om du vill.

Dessvärre så hittar jag inget sätt att ladda upp min skärmdump här, det finns inte kvar av någon anledning.

Du får använda http://imageshack.us/ eller någon annan sida för ladda upp bilder.

Eller om du har dropbox och får länk därifrån.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven: Nu är det ju som sagt redan fixat, men jag tycker det är mycket skönare att ha ett fåtal pluggar man använder i olika egna mappar.

Jag kan redan sortera i finder(?) med mappar och pluggar i plugin foldern, men det är nått annat, än mitt tidigare problem.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

BurninSven: Nu är det ju som sagt redan fixat, men jag tycker det är mycket skönare att ha ett fåtal pluggar man använder i olika egna mappar.

Jag kan redan sortera i finder(?) med mappar och pluggar i plugin foldern, men det är nått annat, än mitt tidigare problem.

Mvh

Ok bra att det löste sig.

Många gånger så är det inte alls till nån hjälp att tänka PC filsystem när det gäller mac. Det finns redan mappar för det mesta du behöver och i dom mapparna kan du göra egna om du vill eller måste/behöver. Din maskin kommer att funka bättre om du håller dig inom dom mapparna med dina olika filer.

Dvs inte en massa mappar på skrivbordet utan bilder i bildmappen och filmer i film mappen osv. I övrigt så brukar nog programmen du installerar dvs om dom är bra skrivna lägga sig till rätta med allt sitt där det ska vara.

Lycka till du kommer att bli van och aldrig vilja byta tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...