Jump to content
Annons

Sångare/Sångerska sökes

Recommended Posts

Guest nillefix71
Posted (edited)

Hejsan

Sångare/Sångerska med inspelningsmöjligheter sökes för studio/hoppyprojekt.

Jag har ett knippe "färdiga" låtar inspelade som jag skulle vilja ha sång på.

Själv har jag inte några sångambitioner så nu söker jag någon som kan skriva text och har möjlighet att lägga sång(hemma eller någon annanstans) på mina låtar.

Musiken är väl hårdrock med en hint av metall. Hatar att beskriva musiken man spelar. ;-)

Du bör var 18 och uppåt(både humör och åldersmässigt) ;-) och brinna för det du gör. Detta är ett distansprojekt till att börja med.

Jag som annonserar är 41år

Här är en del av låtarna;

http://www.soundcloud.com/nillefix

Låter det intressant, skicka iväg ett mail.

Rock n Roll!

Nicke

Edited by nillefix71
  • 2 months later...
Annons
Guest nillefix71
Posted

Ingen som vill sjunga?

• 3 weeks later...
Guest Chris_Kadaver
Posted

Tjena!

Lyssnar lite nu... Låter som att det skulle kunna vara ett jobb för mig. Jag är i grunden huvudsak gitarrist själv, men har på senare år börjat sjunga en hel del. Hade du enbart tänkt dig ett samarbete på distans? Var bor du annars?

Jag är 29 år, bor på Värmdö utanför sthlm. Sitter själv inte på världens bästa inspelningsutrustning tyvärr. Kan testa lägga lite sång via en zoom h4n (porta med inbyggsa kondisar). Har planer på att byta ut allt crap jag använder, men det får bli när det finns tid över.

Inspiration och ambitioner är väl något av en blandning mellan Layne Staley och Mats Levén. Bör poängtera att jag inte är lika duktig som den sistnämnde. Men som sagt... Återkommer med en slaskinspelning. Enda problemet är att rösten uppfattas som något tunn med mickarna. Skulle behöva en stormembranare egentligen.