Jump to content
Annons

Hur funkar waves limiter?


rockstone

Recommended Posts

har testa L1 och L2 och läst om dom men jag fattar ändå inte riktigt........det är ju två reglar, threeshold och outcelling. Hur ska man göra med dom här egentligen? är outcelling typ en masterregel som ska ligga på 0?

fast ja ser på bilder och sånt att man tydligen sänker den ytterst lite, Varför?

Och hur hårt kan man dra ner Threeshold, ska man lita på öronen när det börjar låta skit eller ska man kolla på atten stapeln?

Jag testar att använda den i m masterings-syfte men den borde ju va praktisk på ett trumsett eller vad som helst väll

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är den enklaste plugg som existerar! Threshold ställer in var mna ska klippa, allt över försvinner, och Outceiling säger hur mycket man ska sänka den klippta signalen då den höjs lika mycket som den klipper....irriterande nog...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enklaste sättet tycker jag personligen är att dra ner både threshold och output ceiling samtidigt och lyssna var det börjar låta dåligt, dra upp en bit igen, och sen är det bara att dra upp output till -0,2 🙂

Redigerat av Elias
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, man skall dra ner threeshold tills det börjar låta dåligt altså? och seda höja den tills man hittar ett läge där det låter bra. Man kan inte kolla på någon stapel så att man har kontroll på grejerna utan endast lita på öronen. Har jag fattat rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enklaste sättet tycker jag personligen är att dra ner både threshold och output ceiling samtidigt och lyssna var det börjar låta dåligt, dra upp en bit igen, och sen är det bara att dra upp output till -0,2 🙂

Såhär gör jag. Med knappen emellan de två staplarna kan du sänka båda samtidigt! Sen drar du upp outceiling när du hittat läget

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...