Jump to content
Annons

Hur får man ut musik på Spotify enklast och billigast


mickestrang

Recommended Posts

KIISMUSIC.com ? Det är det nog, men de betalar inte ut några royalties förrän du kommit upp i 500 USD (grovt räknat ~85,000 spelningar på Spotify).

Andra aggregatorer som tar 10-20% av dina royalties brukar betala ut vid betydligt lägre gränser (ca €30-€50)

There's always a catch 😉

Låter onekligen intressant dock, om man gratis vill ha ut sitt album!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...
Annons

Kostar det pengar att lägga upp låtar där varför då? På Youtube och andra ställen där man till och med kan lägga till rörlig bild så kallad video är det helt gratis.

 

Edit:

Satt och tänkte en stund i och med att jag inte har Spotify om jag nånsin ens saknat det om så bara för att lyssna men nej det känns inte ett dugg 😀

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, slejnard said:

Amuse är gratis. Tycker själv att ljudet blir bättre på Spotify än tex youtube men framförallt bättre än på SoundCloud. 
 

pop53: klart du ska ha dina alster på Spotify 😄 

Amuse ok måste kolla det. Jag lyssnar ju så sällan i nåt annat än skräphögtalare som många andra så det är osäkert om jag ens skulle märka skillnaden mellan youtube och andra siter 😀.

Jag hittade just gammalt jag joxade med för 10 år sedan när jag började med live streaming och det låter helt ok i min Samsung TV som jag har till skärm på min video dator, tycker jag i alla fall. Jag tror dom har nån slags snygga till komprimering på alla siter nu för tiden så det är nog det som piffar upp det lite. 

Twitch musik och performing arts kan jag rekommendera det kan vara skit coola grejor på gång där.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, slejnard said:

Ska kolla upp det! 👍

Här är en av mina favvo live kanaler där, dom kör regelbundet där. Scrolla fram till du ser att hon lirar elgura. Ljudkvalitén på det dom har på Spotify som videon börjar med tycker jag är sämre än från själva sändningen och dom här kan ha från några hundra till tusen tittare kanske. Dom säljer både musik och annat som hör till dom som artister. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...