Jump to content
Annons

Sengångaren hälsar till alla på Studio Live för första gången !


Sengångaren (oregistrerad)

Recommended Posts

Sengångaren (oregistrerad)

Hej, jag tänkte berätta lite kort om mig.

Jonatan heter jag, 20 år gammal.

Mina föräldrar har alltid påstått att jag varit lagd åt musikens håll, att jag hade favoritlåtar vid två års ålder, plinkade på leksaksinstrument och diverse, vid åtta år hade jag min första keyboard som jag tyvärr inte gav allt för mycket uppmärksamhet. Jag och en vän började skriva låtar i e-jay ( hahaah.. ) och innan vi visste ordet av vann vi klassens låttävling i skolan, vill minnas att låten handlade om chips.

Jag upptäckte när jag var fjorton år att bandet jag har för musik är allt för starkt för att ignorera och startade med att spela bas, av ren tur och envishet har jag lyckats skaffa mig erfarenheter som musiker inte bara genom självskolning utan två år på muskiskola, nästan tre år i ett melodiskt dödsmetall band och nu sedermera i ett doom/post-metal band. Med det sagt åtnjuter jag mer eller mindre all typ av smakfullt utförd musik, Kimbras senaste alster har gått på högvarv i hemmet, knappast metal 😉

I samband med att mitt intresse för musik blev starkare började jag bli nyfiken på mixning.

År framåt upptäckte jag att min utrustning var tillräcklig för att åtminstone börja leka med konceptet.

Min första "set-up" var:

en jack&daniel bas, ibanezkopia

stereokabel

en zoom g2.1u som POD

en usb-a-b kabel till en gammal skrivare ifrån 1998

( vänner med gitarr)

diverse freeware

Tiden har gått och det är dags, jag läste en treårig teknisk gymnasial utbildning men insåg väldigt snabbt att jag inte tillhörde gruppen människor som skulle drabbas av kock-effekten när det kommer till musik ( jag vågade inte välja musik då jag inte ansåg mig vara tillräckligt kunnig för att söka vid 15 år, många kockar brukar strunta i att laga mat väl hemma från jobbet, jag trodde naivt nog att utbildning kring musik skulle förstöra min glöd för musiken ).

Jag läste dock en ljudproduktionskurs som tillval och det gick bra. Nu såhär, två år efter studenten har jag tagit en del av mina surt förvärvade körkorts/utflyttningspengar och köpt en stabil dator, KRK rp5 monitorer, TRS-kablar, en ordentlig studiokeyboard ( m-audio 88es ) och diverse mjukvara (Cubase, VSTs) som jag tillsammans med min Fast track pro vill mixa aningen mer seriöst med. Jag kommer om en månad att påbörja inspelning, mixning samt mastring av mitt bands debut som kvintett och ser fram emot att ta del av sällskapet här på studio live, ni verkar vara härliga och seriösa prickar här, jag lär ställa en hel del frågor ! Tack för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...