BHR 24 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Som rubriken lyder, jag har skaffat waves CLA Vocals(som är sjukt grym) och jag undrar om det är vanligt att man istället för en pedal el dylikt kör effekter via datorn när man spelar o sjunger live? brukar ni göra det när ni kör live? Link to post Share on other sites
hegobald 139 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Näe.. För att när man kör en VST/AU i datorn blir det fördröjning (latency) Link to post Share on other sites
sadomachine 95 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag kör tempodelay med pedal... t.c. electronics create. Link to post Share on other sites
BHR 24 Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Näe.. För att när man kör en VST/AU i datorn blir det fördröjning (latency) Jag märker dock ingen latency när jag kör sångeffekterna via datorn Link to post Share on other sites
Bullerbyn 133 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Oftast brukar de som skall lägga sång vilja ha lite reverb eller delay och jag har inga problem med latency. Brukar ligga på 64 samples i buffersize på RME RayDat. Med andra ord är svaret ja på din fråga. Link to post Share on other sites
MRS8 47 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Vet inget om CLA Vocals men svaret på din fråga är nej. Att vid livespelning ha en dator att köra sången genom är inte smidigt alls. Menade du inspelning är svaret som Bullerbyn. Link to post Share on other sites
BHR 24 Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Jag menar inte vid inspelning utan en livespelning (konsert om du vill kalla det så) Link to post Share on other sites
Bullerbyn 133 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Med tanke på hur mycket som kan gå fel med datorer så känns det inget vidare att hålla på att trassla med datorer och pluggar i en livesituation. Men visst, det skulle säkerligen kunna funka. Link to post Share on other sites
Top Floor Studios 96 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Jag har spelat lite gitarr live genom logic på laptop. Gick hur bra som helst. Link to post Share on other sites
Jocke Rönnqvist 0 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Skulle säkert fungera fint med Mainstage men det känns fortfarande lite instabilt... Link to post Share on other sites
KillwithSkill 335 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Det går alldeles utmärkt att köra via datorn! Har man bara en kraftig dator och ställer ner till 32 samples och inte har några andra grejer igång så funkar det. Sen att det inte är rock solid får man vara beredd på. Computer sucks! Link to post Share on other sites
Recommended Posts