Jump to content

Samarbeten

Efterlysningar, förslag på samarbeten, musiker sökes och finnes. Här kanske du hittar rätt kompetens.

3,338 topics in this forum

• 0 replies
    • 1,527 views
    • 0 replies
    • 2,403 views
    • 0 replies
    • 1,031 views
    • 0 replies
    • 714 views
    • 0 replies
    • 1,234 views
    • 0 replies
    • 2,155 views
    • 0 replies
    • 2,803 views
    • 0 replies
    • 985 views
    • 0 replies
    • 954 views
    • 0 replies
    • 1,102 views
    • 0 replies
    • 423 views
    • 0 replies
    • 1,931 views
    • 0 replies
    • 271 views
Annons

• Popular Now

• Senaste foruminläggen

• Hej!  Jag har inte spelat på en gitarr med Fenders double tap-mick. Visste inte ens att den fanns. Den typiska fender-humbuckern för mig är den som kallas wide range och som sitter/satt på Telecaster Deluxe och Custom-modeller.  Jag kan tänka mig att douple tap (liksom wide range) är designad för att funka bra ihop med singlecoil-pickups. Det vill säga lite svagare output och ett öppnare ljud än en standard humbucker.  Jag kan tycka att det är klurigt att hitta en bra combo mellan singlecoil i stallet och humbucker i halsposition som ger det du är ute efter. Oftast har humbuckern i halsposition högre output vilket gör att man hör mer av det varma halsläget än stallmickens bett.  Om man kompenserar med en hetare stallmick tappar man lätt bettet. Mickar med högre output är ofta dovare.  Kollade upp motståndet på både double tap och jazz-micken och de har båda relativt låg output.  I ett sånt här läge skulle jag utgå från den mikrofon som betydde mest för mig (hals eller stall) och sedan prova mig fram med olika mickar i andra positionen. Och kanske vara beredd på att nöja mig med att hitta två "funktionella" lägen. Hals och stall, eller hals och combon hals/stall. 
    • Du behöver ett ljudkort (audio interface) med en instrumentingång (även kallat hi-Z). Och ett par hörlurar eller högtalare att spela upp ljudet i. 
    • Tack för denna beskrivning. Den hjälpte faktiskt mycket 🙂 Ha en trevlig kväll
    • Är inprincip färdig med denna låt, och skulle vilja höra vad ni tycker Är själv väldigt nöjd med den, men men... det är ju viktigt vad andra tycker också haha Skriv gärna vad ni tycker om konceptet, något ni diggade med låten och förbättringar    
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.